Citroen C3 a Technokacsa

Tóth Milán | 2001. Október 21.
A Citroen hosszú évek után megkezdi a régi idõkre emlékeztetõ különleges modellek gyártását? A C3 elnevezésû új kiskocsi halvány reménysugár lehet, bár a márka még megmaradt híveinek meg kell békülniük azzal, hogy a franciák most éppen az aktuális autós divathullámot próbálják meglovagolni.




A Citroën korábban kimondottan innovatív gyártónak számított, a márkanévhez olyan különleges műszaki megoldások társultak, mint például a légrugózás elterjesztése. Ráadásul nem csak műszakilag jártak a többiek előtt, hiszen a formatervezők is alkottak jó néhány nagy klasszikust. De ne feledkezzünk meg a legnagyobb dobásról, a Kacsáról sem. Ez a furcsa kocsi már 50 éve készül, és még a mai napig is gyártják. Kell még ennél nagyobb siker?






Azonban a franciák az elmúlt egy-két évtizedben a múlt megcsúfolását jelentő, unalmasnál-unalmasabb, bár jól eladható autókat készítettek. A C3-assal némiképp változni látszik a helyzet.


A teljesen új fejlesztésű kiskocsi sokak szerint a Kacsához mérhető újszerű jármű. Lehet benne valami, bár a C3 még annyira sem hasonlít a 2CV-re, mint a bolyhos kiskacsa a lúdra, a gyártási alapkoncepciót ezúttal ugyanis más elvek vezérelték.





A Kacsánál az volt a cél, hogy egyszerű, de megbízható járművet alkossanak, amely olyan kényelmes, hogy a hátsó ülésen egy kosár tojást épségben át lehessen vele vinni a szántáson (ez komoly!). De hát a világ változik. A C3-nál a legmodernebb technikát igyekeztek olyan különlegesen vonzó formatervbe csomagolni, ami megfelel a kor nonkonformista divatjának. Fontos volt az is, hogy mindez hatalmas helykínálattal és igényes kialakítással párosuljon.





A recept tehát adott volt, s mivel a Citroën a Peugeot-val alkot gyártói csoportot, a kiskocsiban elképesztően modern kényelmi és biztonsági berendezéseket találunk. A két gyártó luxusautóiból átemelt részletek szokatlannak számítanak ebben a kategóriában. A kocsiban hat légzsák védi az utasokat, a fékrendszert blokkolásgátló és fékasszisztens egészíti ki. Az automatikus klímaberendezés a napsütés erősségétől és beesési szögétől függően szabályozza a beáramló levegő hőmérsékletét és irányát.





A szervokormány elektromos rásegítése sebességfüggő, rendelhető tolató-radar, navigációs berendezés, vagy esőérzékelős ablaktörlő, vagy éppen sötétedésre automatikusan felkapcsolódó világítás is. A kiskocsiban olyan igazi különlegességet is találunk, mint a black panel, amely (az éjszakai vezetést könnyítendő) sötétben lehetővé teszi a műszerfal teljes elsötétítését, természetesen a sebességmérő kivételével.
A C3 vásárlói célcsoportjába nem csak az egyedülállók, vagy a lélekben fiatal párok, hanem a családok is beletartoznak. Bizonyság erre a belső visszapillantó alatt található plusz tükör, amivel a hátul ülő gyerek(ek)et lehet szemmel tartani.
Exit mobile version