Vajon Európában hány olyan fiatal van, aki ne látta volna a Greese-t John Travoltával és Olivia Newton John-nal, sosem találkozott Volkswagen Bogárral, vagy ne tudná, hogy néz ki egy Coca-Colás üveg, egyszóval nem ismeri a korábbi évtizedek oly jellemző kultúrtöredékeit. Kis túlzással állíthatjuk, hogy egy sem. Így vagy úgy, de mindannyian kötődünk a múlthoz.
Kattints a képre! |
Márpedig ha valami egyszer már befutott, akkor legközelebb is siker lesz. Igaz, kicsit át kell alakítani a kor hangulatához, az új generációk elvárásaihoz is formálni kell, s így a siker csaknem garantált.
Kattints a képre! |
Az első teljes újraélesztést a Volkswagen követte el. Már 1994-ben kihoztak egy koncepcióautót, amely a gyártásig gyakorlatilag nem is igen változott. Nem volt rá szükség, ugyanis a forma telitalálat lett: az új Bogárként elhíresült autó ismertsége néhány év alatt elérte az ’50-es évek népautójáét. A VW nem is akart mást.
Kattints a képre! |
A BMW nemrégiben mutatta be az új Minit.
Kattints a képre! |
A Chrysler is igyekszik meglovagolni a divathullámot, igaz ők nem egyetlen modell, hanem egy emlékezetes időszak álmait csomagolták modern kötésbe. A PT Cruiser az Egyesült Államok rock’n roll időszakának gyorsulási versenyeire épített kocsijainak hangulatát eleveníti fel – világraszóló sikerrel.
A vásárlók fiatalkori álmaikat valósítják meg, amikor retro-autót vásárolnak, s ezért nagyon sok pénzt is képesek áldozni. Néha még annál is többet, mint amennyi ésszerű volna.