“A H&M idei Conscious Exclusive kollekciójának megalkotásakor nemcsak a darabok megjelenését vettük figyelembe, hanem azok érzetét és hangzását is. Ez a kollekció minden érzékünket kényezteti, miközben a fenntarthatóság iránti elkötelezettségünket is megmutatja” – avat be a koncepcióba Pernilla Wohlfahrt, a H&M vezető tervezője és kreatív igazgatója.
A női Conscious Exclusive kollekció minden darabja a tavasz frissességével és a fenntarthatóság szellemiségével csábít. A kollekció egyik darabja egy légies hajtásokból álló ruha, amelyet teljes egészében újrahasznosított tengerparti hulladékból készült BIONIC® poliészterből alkottunk. A szitanyomással készített, majd torzított bazsarózsa és mimóza álomszerű hatást kelt, míg az egyik kabátra steppeléssel került fel egy álmodozó nő kézzel rajzolt alakja.
A Conscious Exclusive az éjszaka hangulatát ragadja meg, különösen a flitterek csillogó hatásával, melyek egy újrahasznosított poliészterből készült rövid koktélruhán kényeztetik érzékeinket. Eközben a szmokingot bioselyemből és TENCEL® twillből készült zakó formájában álmodtuk újra, és a lábon játékosan ringó nadrággal párosítottuk.
“A H&M Conscious Exclusive legújabb kollekciójával azt szerettük volna megmutatni, hogy a legszebb stílus megalkotásával is lehetünk figyelmesek a bolygónkkal, és tudatosan óvhatjuk azt a jövő nemzedéke számára. Ez a fenntartható anyagokból készült kollekció olyan lenyűgöző, hogy reméljük, sokan szeretnék ezeket viselni az elkövetkező hónapokban” – mondta Natalia Vodianova, a kampány arca.
A kiegészítők között találunk egy teljes egészében újrahasznosított tengerparti hulladékból készült hálós táskát, valamint újrahasznosított üvegből és műanyagból készült, egyszerre játékos és elegáns fülbevalót is. A férfiaknak készült darabok mellett most első ízben a Conscious Exclusive kollekciója gyerekeknek készült ruhákat is tartalmaz, köztük gyönyörű kis tüllruhákat, a legfinomabb strukturált blézereket és nadrágokat az elbűvölő utcai viselethez.
Most először a H&M Conscious Exclusive kollekciója parfümöt is tartalmaz: három bio uniszex parfümolajat, amelyek önmagukban is viselhetők, de keverhetők is az egyedi illatért.
A Conscious Exclusive-nak kulcsszerepe van a H&M fenntarthatóbb jövő iránti elkötelezettségében. Jelenleg a H&M teljes kínálatának 26%-a készül fenntartható anyagokból, és ennek arányát minden évben igyekszik növelni a vállalat. A H&M konkrét célokat tűzött ki minden termékkollekció esetében, így például a pamutanyagok 100%-ának fenntartható módon kell készülnie 2020-ra. Mindez bizonyítja a H&M elkötelezettségét az iránt, hogy a fenntartható, minőségi divatot minél több ember számára tegye elérhetővé. További információ: http://about.hm.com/en/sustainability.html
A kollekció április 20-tól kapható világszerte mintegy 160 üzletben, itthon a Váci1-es H&M üzletben és online.