A hét elején derült ki, hogy hamarosan hazánkba érkezik egy új divatcég: a Koton. A török fast fashion márka első magyarországi üzletei még idén ősszel megnyitnak. Budapesten három lesz belőlük – a legnagyobb a Köki Bevásárlóközpontban, 1000 négyzetméteren –, de Sopronban, Debrecenben, Szegeden és Székesfehérváron is nyílik üzlet.
A divatmárka neve törökül pamutot jelent. A pamut alapanyagát adó gyapotnövény jellegzetes sziluettje jelenik meg a logóban is.
A márkát 1988-ban indították, ekkor nyílt meg az első, 25 négyzetméteres kis boltjuk Kuzguncukban, a nemzetközi piacra pedig 1996-ban léptek ki, egy müncheni üzlettel, később a Közel-Keleten terjeszkedtek tovább. Jelenleg közel 500 üzletük van a világ 28 országában, melyekben évente nagyjából 300 millió vásárló fordul meg.
A cég alapértékeinek tekinti az etikus szemléletmódot, a diverzitást, a nemek közötti egyenlőséget és a fenntarthatóságot. Törekvéseiket az elmúlt években több tucat szakmai díjjal ismerték el.
Koton
Koton
Koton
Koton
Koton
Koton
Koton
Koton
Koton
Koton
Termékskálájukon női-, férfi- és gyermek utcai és alkalmi ruházat szerepel, éves szinten mintegy 24 ezer termékvariációval. A kollekciókban rengeteg az alapdarab, de megtaláljuk az aktuális trendeknek megfelelő holmikat ugyanúgy, mint az örök divatnak számító klasszikusokat, mindemellett pedig autentikus, keleties stílusú holmik is felbukkannak a kínálatban.
Árazásban sem lefelé, sem felfelé nem térnek el jelentősen a jól ismert fast fashion márkáktól. Basic topokat átszámítva nagyjából 2000-4000 forint, blúzokat, ingeket 5000-8000 forint, szoknyákat 6000-9000 forint, farmernadrágokat 8000-10 000 forint, egészruhákat 7000-15 000 forint, kabátokat 15 000-25 000 forint, táskákat 4000-10 000 forint közötti árfekvésben vásárolhatunk náluk.