Divat és technológia – a mindennapos extravagancia térhódítása (x)

hirdetés | 2021. November 29.
A divat és technológia világa napjainkban egyre inkább összekapcsolódik, ennek megfelelően ma már beszélhetünk az okoseszközeinket meghatározó divattrendekről is. Ennek kapcsán a WGSN a fogyasztói és dizájntrendek vezető nemzetközi intézete, valamint a HONOR közös kutatásban keresték a választ, hogy mitől válik egy okostelefon igazán divatossá a felhasználók szerint. Az eredmények azt mutatják, hogy a divat iránt fogékony közönség számára minden eddiginél fontosabb, hogy online identitásuk nemcsak feltűnő, hanem egyúttal igazán önkifejező is legyen.


Elmozdulás a tech couture felé

2022-es évhez közeledve az látszik, hogy az emberek újragondolják azt, ahogy az életüket élni szeretnék. Ezt a változást a WGSN „mindennapos extravaganciának” nevezi, amellyel arra utal, hogy a vásárlók egyre nagyobb számban keresik azokat a lehetőségeket, amelyekkel kiléphetnek a megszokott keretek közül. Emlékezetes és megragadó élmények után kutatnak, melyeken keresztül újraéledhet optimizmusuk. Ezáltal a különleges dizájn iránti érdeklődés egyfajta fogyasztói válaszreakció a technológiai iparban fellelhető homogenitásra.

Önkifejezés a vlogging és a metaverzum világában

Az önkifejezés iránti igény rohamosan nő, és ez a technológiai eszközök fejlődésében is nyomon követhető. Olyan termékeket keresünk, amelyek nemcsak jól néznek ki, de hasznos funkciókkal bírnak, teret adva a kreatív tartalomgyártásnak. A több hónapos bezártság egyre inkább az online világ felé terelte az embereket, ahonnan próbáltak erőt meríteni és inspirálódni.


Ahogy a kijelző vált az egyik legfőbb kapoccsá a világ és a felhasználó között, egyre inkább megjelent az igény az egyedi online identitás létrehozása iránt, amelyen keresztül mindenki megmutathatja saját történetét. A WGSN ezt a jelenséget „ösztönző menekülésnek” nevezi. Adrien Mollet, a WGSN vezető tanácsadója hozzáteszi: „A jövő az erőfeszítés és kreatív önkifejezés időszaka. A felhasználók sok időt töltenek tartalomgyártással annak reményében, hogy tartalmuk széles körben elterjedt lesz. Magas minőségű alkotásokat készítenek saját életükről, stílusukról, értékeikről és helyzetükről.”


A fizikai és digitális világ összefonódásával a felhasználók előszeretettel fordulnak a vlogginghoz és a digitális tartalmak előállításához, hogy megmutassák magukat. Az önkifejezés céljából készült tartalmak száma évről-évre nő a közösségi médiában. Mind a tartalom előállítói, mint pedig fogyasztói hajtják ezt a típusú, no-filter trendet, megmutatva stílusuk és érzéseik.


A vlogging népszerűségét a HONOR 50 okostelefon sem hagyja szó nélkül. A felhasználók számos beállítás közül választhatnak, a többkamerás móddal pedig felvételkészítés közben válthatnak az előlapi és hátlapi kamerák között. Ezzel egy felvételben több nézőpontot is rögzíthetnek. A videó készítője valós időben örökítheti meg saját érzéseit, élményeit, így még közvetlenebb kapcsolatot tarthat fent környezetével.

Termékoldal

Exit mobile version