A német GfK országmárkaindexe alapján összeállított rangsorban Németország az Egyesült Államokat megelőzve került az élre a tavaly elfoglalt második helyről.
Németország megítélése elsősorban a labdarúgó világbajnokságon elért győzelme révén javult, de az ország európai vezető szerepét, gazdasági erejét és nemzetközi politikai felelősségvállalását is nagyra értékelik a világon – közölte Simon Anholtot, az országmárka-elemzési módszer kidolgozója.
A kutató hozzátette, hogy Németország pontszáma a “becsületes és hozzáértő kormány” elnevezésű vizsgálati dimenzióban emelkedett a legnagyobb mértékben 2013-hoz képest, és valamennyi vizsgált ország közül a legtöbb pontot kapta a “beruházási környezet” és a “társadalmi egyenlőség” dimenzióban.
49 ország megítélését vizsgálták több mint 20 ezer interjú alapján. Az interjúalanyok 23 szempont, dimenzió alapján értékelték az országokat.
Az első 10 helyezett Németország és az Egyesült Államok után sorrendben Nagy-Britannia, Franciaország, Kanada, Japán, Olaszország, Svájc, Ausztrália és Svédország.