A Thalys vasúti társaság tavaly Európa hangjaival népszerűsítette utazási szolgáltatásait: a járókelők speciális, interaktív óriásplakátok segítségével hallgathattak bele Párizs, Brüsszel vagy épp Amszterdam hangjaiba. A hangminták között olyasmiket lehetett hallani, mint például a Brüsszel utcáin gördeszkázó fiatalok suhanása, a víz csobogása az amszterdami csatornákban, vagy épp a párizsi piac zsivaja (illetve a francia fővárost többek között egy ablakból kiszűrődő kéjes nyögésekkel is igyekeztek vonzóbbá tenni).
Az idei évre a “hangos” kampányt megálmodó Rosapark kreatív ügynökség a “Scent of the City” (A város illata) nevű ötlettel rukkolt elő a Thalys számára. Ehhez egy speciális installációt készítettek, amelyben kis színes, kémcsőre emlékeztető tartályokban 16 különböző illatot helyeztek el, amelyek négy európai város – Párizs, Brüsszel, Köln és Amszterdam – szellemiségét idézik meg.
A tételek között olyan fantázianevű illatok szerepelnek, mint “Az igazi francia reggeli”, ami egy jellegzetes francia péksütemény, a tartine illatát idézi fel egy hangulatos kis francia kávézóban. De ott van például a “Latexxx” nevű illat is, amelyet az amszterdami szexmúzeum latexeszközei alapján hoztak létre, a spektrum másik végén pedig a “Percekkel a mise után” nevű illat, amelyet a Kölni dómban gyűjtöttek össze.
Az illatokból készült folyadékkal apró gyöngyöket itattak át, ezeket helyezték el a kémcsövekben, amelyeket eltérő színekkel különböztetnek meg egymástól. A színes csöveket pedig egy szivárványra hajazó installációba rendezték. Az illatok neve helyett azonban csak számokat írtak a csövekre, amelyeket az érdeklődők egy-egy szippantás után egy térképen kereshetnek meg, innen tudhatják, hogy melyik európai nagyvárosról van szó.
Szerinted Magyarország nagyobb városairól milyen illatmintát lehetne készíteni?