Formás, erős, karakteres, és elcsavarja a nők fejét – teszteltük az új Nissan Micrát

Czvitkovits Judit | 2017. Július 31.
A Nissan Micrára mindig úgy gondoltam, mint egy divatos városi kisautóra, ami szinte befér az ember ékszeres dobozába, éppen ezért volt nagy meglepetés, hogy már külsőre is egy bátor, stílusos, masszív és karakteres autó kulcsait vehettem át, ami már egyáltalán nem fér bele a kicsi kocsi műfajába. Megjelenésre annyira feltűnő, hogy életemben először megtapasztalhattam, milyen érzés, amikor az embert – pontosabban az autóját – megbámulják, sőt utána is fordulnak.
Formás, erős, karakteres és eltekeri a nők fejét - teszteltük az új Nissan Micrát

Kár volna tagadni, az új Micra maximálisan megfelel a mai trendnek, szívdobogtató élmény már csak ránézni is. Igazi csajos autó, kívül-belül minden extra benne van, ami bőven elég ahhoz, hogy egy nő fejét elcsavarja.

Igazán kényelmesen két felnőtt és két gyermek fér el benne, így hosszabb utazáshoz is tökéletes akkor, ha kevés bőrönddel utazunk. 

A Micra kellemes vezetési élményt nyújt, csendes, erős autó, a kültér zajait tökéletesen kizárja, a 900 köbcentis turbós motorral finoman lehet szelni az utakat, de az autópályán egy komolyabb előzésnél vagy országúton hegyre felfelé hamar elfogy a húzóereje.

 

Az autó egyetlen furcsasága, hogy a hátsó kerekére tárcsafék helyett dobfék került, előbbi jobb is, szebb is, trendibb is. 

 

Aki tapasztalta már, mint jelent a visszapillantóban a holt tér, az tudja, mekkora áldás, ha felvillan egy piros fény a kétoldali visszapillantóban és diszkrét hangjelzés is figyelmeztet, hogy az előzéssel inkább ne próbálkozzunk. Nekem, aki a 25 éves kisautómnak köszönhetően előzéskor első lépésben mindig teljes felsőtesttel hátrafordulok, hatalmas élmény volt ez a funkció.

 Keresd a képen a piros fénypontot!

A Micra kulcsával a zsebünkben az autó gombnyomásra nyitható, az autó pedig a kuplung kinyomása után a start/stop gombbal indítható be.

Az autó belső terét egy dizájnos pilótafülkéhez hasonlítanám, ahol nemcsak a kormányt, hanem az ülést is tökéletes szögbe, magassága lehet állítani. A narancsvörös álomautó, ahogy kívül, ugyanúgy belül is hozza az igényes szín- és dizájnelemeket; merész, minőségi alapanyagok, ízléses kivitelezés visz csavart a belső térbe, amire egy középre pozicionált, 8 colos infotainment rendszer teszi fel a koronát. 

A kulcslyukhoz szokott sofőr nehezen szokja meg, hogy autója gombnyomással indul, a slusszkulccsal hosszú napokig keresi a kormánykerék mögött a lyukat. 

Míg az ajtóbetét műbőr, a kormánykerék, a kézifékkar és a váltó bőrbevonatot kapott.

A sofőr és a másodpilóta kényelmesen nyújtózkodhat, hátul valamivel kisebb a tér, amit valószínűleg csak a 180 cm magasság felettiek szúrnak ki. 186 cm-es kollégám feje például már a tetőt súrolta. 

 

Az új Micrának nemcsak a hossza, de a csomagtere is megnőtt, egészen pontosan 300 litert képes elnyelni. 

 

A kormányról szinte minden vezérelhető: a rádió, a tempomat, a telefon és a teljes menürendszer, amely hasznos információkkal lát el minket utazás közben is. A menürendszerben lépegetve olyan fontos információk jelennek meg, amelyek érthetően tájékoztatnak többek közt a fogyasztásról, a navigáció által küldött sebességhatárokról, az autó kerekeinek nyomásáról.

 

 

A gyárilag megadott 4,3 l/100 km értéket nem sikerült reprodukálnunk a 900 köbcentis turbós motornál, pedig tojást rakhattunk volna a gázpedál alá, úgy küzdöttünk, hogy legalább 6 liter alá szorítsuk az átlagfogyasztást. 

Mondanom sem kell, hogy a 360 fokos intelligens parkolókamera az egyik legnagyobb kincs a Micrában. Ha veszi az ember a fáradságot, hamar megtalálja azt a négy kis kamerát, amik segítségével virtuálisan is megjelenik a környezet (gyalogosok és autók egyaránt), ahol a kocsit kell mozgatnunk. Akinek ez nem lenne elég, hang-és vizuális jelzések adják a sofőr tudtára, hogy rosszul manőverez.

Notórius sebességtúllépők számára hatalmas áldás a műszerfalon megjelenő sebességkorlátozó ikon, ami egyértelműen jelzi, hogy az 50 az nem 90.

A Micra egy további extrája egy speciális Bose hangrendszer, a hat hangszóróból kettő a fejtámlában található – plusz kettő mélyhangszóró az első ajtókban. 

 

Exit mobile version