Sokan vélik úgy, hogy a BKV nem sűrítette kellő mértékben az Újpestet a Lehel térrel összekötő 12-es és 14-es villamosokat a hármas metró pótlásának idejére. A hvg.hu most arról ír, emögött nem spórolási szándék áll, egyszerűen nincs elég villamosvezető.
Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke a HVG-nek megerősítette: a létszámhiány létező probléma, a villamosoknál sokkal jelentősebb és régebb óta jellemző, mint a buszoknál. A villamosvezetőknél a túlóráztatás is sokkal gyakrabban előfordul, mint a buszosoknál. Ezzel azonban év végén gondok adódhatnak, mert az évi 300 órás túlórakeretet nem léphetik túl a dolgozók.
A lap arról is ír, hogy a BKV ugyan emelte a főállású járművezetők fizetését, azonban ennél lényegesen kevesebbel növelte a besegítő villamosvezetők juttatását. Ők ezt igazságtalannak érzik, ezért közülük is sokan kevesebb munkát vesznek föl, vagy kilépnek a cégtől.