Még mindig nem kártalanította a Wizz Air a Londonban rekedt cukorbeteg lányt

nlc | 2019. Augusztus 02.
A fapados légitársaság London-Budapest járata június végén az utasokkal együtt a gatwicki repülőtéren ragadt, és csak egy nappal később repült haza. Több utas még mindig arra vár, hogy kártalanítsák.

Több mint negyven utas vár még arra, hogy kártalanítsa a Wizz Air – írja az Index. A fapados légitársaság London-Budapest járata június 25-én a gatwicki repülőtéren ragadt, és csak egy nappal később repült haza. A cég mindenkinek kompenzációt ígért, de az utasok szerint hatalmas a káosz az ügyintézésben. A Wizz Airnek harminc napja van, hogy válaszoljon a panaszos levelekre, arra viszont nincs szabály, mennyi idő alatt kell átutalnia a pénzt az utasok számlájára.

A kép illusztráció (Fotó: iStock)

Több utas még mindig arra vár, hogy ígéretéhez híven a cég átutalja a neki járó 250 eurót és 200 euró kreditet írjon jóvá jóvátételül. Az egyik utas a lapnak azt mondta, sokuk panaszlevelére máig nem válaszolt a légitársaság, több mint negyven utasnak pedig még mindig nem utalták át a 250 eurót.

Egy négytagú kanadai család panaszát például azért utasították el, mert a cégnek gondja akadt a kanadai bankszámlaszámmal. Ez a család egyébként cukorbeteg gyerekük miatt is kártalanítást követel, mivel lányuk inzulinja a hosszú várakozás miatt túl sokáig volt hűtetlenül, és megromlott, de a Wizz Air szerint ezért nem jár pénz.

Pedig a légitársaság szóvivője több fórumon is azt hangoztatta: ezeknek az utasoknak jár a kompenzáció. Ráadásul az eset után Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter is bejelentette, hogy a Wizz Air ellen fogyasztóvédelmi vizsgálatot indítanak, és a cég súlyos büntetésre számíthat. A Wizz Air az Index kérdésére csütörtökön azt válaszolta, hogy az eset után mindenkinek küldtek levelet a foglaláson megadott e-mail-címére. Sokak viszont utazási irodán keresztül foglaltak, ami a fapados légitársaság szerint megnehezíti a kapcsolatfelvételt.

Friss! A Wizz Air a következő nyilatkozatot  juttatta el szerkesztőségünknek az üggyel kapcsolatban:

A Wizz Air megerősíti, hogy minden érintett utasnak kompenzációt fog fizetni
 
A Wizz Air megerősíti, hogy a 2019. június 25-i W6 2222 járat minden utasát kompenzálni fogja. A légitársaság nem csupán átutalja bankszámlájukra a 250 euró összegű kötelező kompenzációt, de a Wizz Air saját döntése alapján, ezen felül 200 eurót ír jóvá az érintettek WIZZ számláján a jogszabályi kötelezettségén felüli kártérítésként.
 
Az átutalások megindításának feltétele, hogy az összes szükséges adat (pl. az utas WIZZ számlájának adatai, helyes bankszámlaszáma, neve és lakcíme) beérkezzen légitársaságunkhoz. A Wizz Air minden tőle telhetőt megtesz, hogy a lehető leghamarabb közvetlenül kapcsolatba lépjen az érintett utasokkal. Akikkel már sikerült felvennie a kapcsolatot, azok WIZZ számláján jóvá is írta a 200 eurónyi összeget.
 
A cikkben megnevezett család teljes mértékben jogosult a kompenzációra, azt a légitársaság nem utasította vissza. Az átutalás lebonyolításának érdekében a Wizz Air több alkalommal is megpróbálta beszerezni az érintett utasok, az átutalás teljesítésére alkalmas bankszámlájának adatait.
 
Ugyanakkor vannak utasok – főképp azok, akiknek bizonyos személyes adataik elavultak, vagy utazási irodákon keresztül foglalták a jegyüket –, akik esetében még nem fejeződött be a szükséges információk begyűjtése. Amint minden szükséges adat rendelkezésünkre áll, a légitársaság ezekkel az utasokkal is felveszi a kapcsolatot, hogy elindíthassa az átutalást.
 
Amint korábban jeleztük, a járat összes utasa jogosult a kompenzációra: úgy a WIZZ számlára jóváírt 200 euróra, mint a 261/2004/EK rendelet értelmében járó 250 euróra. Amint a kapcsolatfelvételhez szükséges adatok összegyűjtése befejeződik a jelzett kompenzációt az utasok megkapják. Sajnáljuk, hogy az adatok begyűjtése során néhány esetben, légitársaságunkon kívül álló okok miatt még nem tudtuk személyesen felvenni az érintett utasokkal a kapcsolatot.

Exit mobile version