Egy spanyol játékáruház legújabb katalógusában és hirdetéseiben kisfiúk tologatják a babakocsikat, míg a kislányok például dinoszauruszokkal játszanak, a miniműhelyben pedig együtt barkácsol egy kisfiú és egy kislány.
A cég korábban a közösségi oldalán tett közzé hasonló képeket, és annyi pozitív visszajelzést kaptak, hogy úgy döntöttek, az új kampányukban is szembemennek a nemi sztereotípiákkal.
Ignacio Gaspar, az áruházlánc vezérigazgatója korábban úgy nyilatkozott, bár sokan gratuláltak nekik a kezdeményezéshez, a piac többi szereplője mégsem meri átvenni a játékok esetében a nemsemleges szemléletet.
A játékok nemi sztereotípiáktól való megszabadításáért küzdő Let Toys Be Toys (Legyenek a játékok, játékok!) csoport szóvivője úgy nyilatkozott: az, hogy a játékokat nemek szerint különböztetik meg, egy marketingstratégia. Ha például ugyanabból a játékból kiadnak rózsaszín és kék változatot, többet tudnak belőle eladni, mert ha valakinek lány és fiú gyermeke is van, megveszi mindkét színt, hiszen a kislány nem akar a kékkel játszani, a kisfiú pedig cikinek tartja a rózsaszínt.
A szóvivő szerint a gyerekek azzal játszanak, amit kapnak, éppen ezért hiba őket arra kényszeríteni, hogy csak bizonyos típusú, “nemüknek megfelelő” játékokkal játsszanak.