Alig akarták elhinni |
Több spanyol városban is felbukkantak a napokban azok a boldogságautomata felirattal ellátott ATM-ek, melyek 100 eurós bankjegyeket osztogattak, ingyen és bérmentve.
A pénzfelvétel feltétele csupán annyi volt, hogy megajándékozott vállalja, hogy végrehajt valamilyen jó cselekedetet, amivel örömet szerez egy másik embernek. Az erre vonatkozó ígéretet bizalmi alapon egy gomb megnyomásával kellett megtenni, a masina pedig egy csinos borítékban máris kiadta a pénzt. A járókelők először hitetlenkedve léptek az automatához, idővel azonban – érthető módon – már hosszú sorok kígyóztak a gépek előtt.
A projekt nem egy unatkozó milliárdos, de még csak nem is egy bank akciója volt, hanem az egyik világhírű üdítőital-márka reklámkampányának a része. Sajtóhírek szerint egyébként utóbb jó néhányan visszajeleztek a cégnek, hogy milyen jó cselekedetet vittek véghez. Volt, aki gyerekeket vagy időseket ajándékozott meg, más ennivalót vásárolt és megkínálta vele az utcán a rászorulókat, de akadt olyan is, aki házi minikoncerttel lepte meg egy hölgyismerősét.