A magyar szülők idén jellemzően 3-5 ezer forintot költenek gyermekenként játékra húsvétkor, ilyenkor a hasznosság, az ár és a minőség vezérlik a választást – derült ki a Regio Játék friss kutatásából.
A cég közel 3000, 14 éven aluli gyermeket nevelő szülő megkérdezésével zajló felmérése szerint a válaszadók egynegyede több mint ötezer forintot, egyötöde két-háromezer forintot szán az ajándékra gyermekenként. Forgalom szempontjából a húsvét az év második legerősebb időszaka, a teljes forgalom közel 10 százalékát teszi ki a közelgő ünnep.
A felmérés alapján a szülőktől és nagyszülőktől elsősorban édességet (80, illetve 85%) és játékot (69, illetve 57 százalék) kapnak a gyerekek. Ezeken felül pedig míg az édesanyák inkább a könyveket (57 százalék), addig a nagyszülők a perselyt gyarapítják: minden harmadik fiatal számíthat egy kis zsebpénz-kiegészítésre a nagyitól, papától.
A cég tapasztalatai szerint a szülők évről évre egyre inkább olyan játékot választanak, melyek a kreativitást, a szellemi fejlődést táplálják: idén legtöbben kreatív és társasjátékot, valamint könyvet, kifestőt rejtenek a nyuszi kosarába.
Minden ötödik kisgyermek egyébként egy vagy három különböző meglepetésnek, minden tizedik akár négy vagy többnek is örülhet idén, de a legjellemzőbb a kétféle ajándék vásárlása (50%).
A locsolkodás továbbra is népszerű, tavaly húsvétkor tízből nyolc kisfiú volt locsolkodni. Cserébe legtöbbször édességet (67 százalék), hímes tojást (45 százalék) és pénzt (44 százalék) kaptak a lányoktól.
A legtöbben 1500 forintnál többet (55 százalék) gyűjtöttek az illatos kölnivel, a többiek 1000-1500 forintot (21 százalék) vagy maximum ezer forintot (24 százalék) dobhattak be a perselybe.