Az Oktatási Hivatal 2015 óta közli azoknak az iskoláknak a listáját, ahol az átlagosnál nagyobb a pedagógiai munka fejlesztő, illetve hátránykiegyenlítő hatása. Nemrégiben mi is beszámoltunk a korábbi listáról, ám most megjelentek a 2016/2017-es tanévre vonatkozó adatok.
Ez nem egy tanulmányi eredményen alapuló, szokványos rangsor, hanem azt mutatja, melyek azok az intézmények, amelyek a legeredményesebben ellensúlyozzák a tanulók hátrányos helyzetét, illetve jól gondozzák a tehetségeket.
Ez abból derül ki, hogy a tanulók jobb eredményeket érnek el, mint ami a családi hátterük alapján várható lenne.
Az Eduline számolt be a friss listáról, amelyen budapesti, valamint vidéki nagyobb és kisebb települések iskolái, állami és egyházi intézmények, valamint egyetemi gyakorlóiskolák is szerepelnek.
A különféle rangsorokban száznál is több intézmény szerepel, érdemes a listát az Oktatási Hivatal oldalán átböngészni. Az alábbi két listában azokat az iskolákat soroljuk fel, amelyek az elmúlt 5 évben 5-ször teljesítették a hátránykiegyenlítő feltételt.
Hátránykiegyenlítés, 8. évfolyam, matematika
- Lakiteleki Eötvös Loránd Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola (Lakitelek)
- Tolcsvai Általános Iskola (Tolcsva)
- Újpesti Bene Ferenc Általános Iskola (Budapest)
- Városközponti Általános Iskola Jókai Mór Általános Iskolája (Pécs)
Hátránykiegyenlítés, 8. évfolyam, szövegértés
- Budapest XIII. kerületi Hunyadi Mátyás Általános Iskola (Budapest)
- Dr. Kozma Pál Általános Iskola (Gyulaháza)
- Ibrányi Árpád Fejedelem Általános Iskola Paszabi Turi Sándor Tagintézménye (Paszab)
- Mosonszentmiklósi Széchenyi István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola (Mosonszentmiklós)
- Városközponti Általános Iskola Jókai Mór Általános Iskolája (Pécs)
A teljes lista az Oktatási Hivatal oldalán érhető el.