Megdöbbentette a bank a nagymamát, aki unokája pénzét szerette volna befizetni

nlc | 2019. Október 28.
A fiúunoka gyűjtögetett kétszázasaival akadt gondja a pénzintézetnek.

Az egerszegi nagymama a zaol.hu hírportálnak mesélte el történetét: „Mindig biztattam fiúunokámat, hogy takarékoskodjon, össze is gyűjtött 50 ezer forintot kétszázas érmékben. Úgy gondoltuk, hogy ennyi megtakarított pénzt már ne otthon tartson a gyerek, hanem befizetjük bankszámlára, mégpedig az enyémre, mert neki még nincs. Az egerszegi OTP-fiókban azonban nem fogadta el a pénzt az ügyintéző, pontosabban azt közölte, hogy 20 darab érméig veszi be díjmentesen, ám ha az egész összeget be akarom fizetni, akkor azért már öt százalék díjat kell fizetni, ami 2500 forint” – mondta a megdöbbent nagymama.

A nő nem értette, hogy miért kellene plusz díjat fizetnie, hiszen nem pénzt akart váltani, csak az unokája megtakarítását biztonságban tudni. Az ügyfélszolgálati igazgatóval is beszélt, de mint fogalmazott, ő sem foglalkozott érdemben a problémájával. Annyit sikerült elérnie, hogy a szabályzatot elolvasva kiderült, hogy valójában csak ezer forint lenne a befizetés költsége, de ezt is méltánytalannak tartotta.

„Szerencsémre két kedves boltos átvette tőlem az érméket, így a befizetés majd megoldódhat lehúzás nélkül. Felháborítónak tartom, hogy a hivatalos fizetőeszközt nem fogadják el tőlem, mert én nem felváltani akartam ezt az összeget, hanem fizetni szerettem volna vele. Ezek után miként biztassam az unokámat arra, hogy takarékoskodjon?” – tette hozzá.

Egy pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadással foglalkozó országos irodahálózat koordinátora, Husi Dávid szerint azonban érdemben nem lehet kifogásolni a pénzintézet eljárását, mivel a bankok szolgáltatásaik díját általában saját hatáskörben határozhatják meg.

(via)

Kiemelt képünk illusztráció, fotó: Pixabay

Exit mobile version