Megan Nash és kisfia, Asher története még a nyár elején kezdődött egy felhívással: az otthonuk közelében működő tehetségkutató ügynökség felhívást tett közzé, amiben cuki gyerkőcöket kerestek egy helyi ruhaüzlet hirdetésének elkészítéséhez. A pályázat nyílt volt, vagyis bárki jelentkezhetett a kritériumoknak megfelelő portfólióval. Miután elolvasta a feltételeket, Megan úgy döntött, nevezi 15 hónapos, Down-szindrómás kisfiát, ezért egy fotós ismerősével műtermi képeket készíttetett róla.
Csakhogy hiába küldte el a fotókat, az ügynökség néhány napon belül értesítette, hogy Asher fotóit nem továbbítják az üzlet felé. “Meg is indokolták a dolgot: annyit mondtak, hogy a fiam nem felel meg a pályázat követelményeknek. Nem tagadom, eléggé összezavarodtam, ezért megkérdeztem az ügynökség képviselőjét, hogy Asher Down-szindrómájával van-e a baj.”
Megan megtudta, hogy az ügynökséget nem, de a megrendelőt zavarta volna a speciális nevelési igényű kisfiú. Az anya ekkor döntött úgy, hogy a fotókat eljuttatja a “Changing the Face of Beauty” elnevezésű Facebook-oldal szerkesztőinek, emellett továbbította a “Kids With Down Syndrome” oldalának is. A fotók mindkét oldalra kikerültek és hatalmas sikert arattak.
“Fontosnak tartom, hogy az emberek a reklámokban is találkozzanak olyan gyerekekkel, mint Asher. Három okból: egyrészt, hogy elfogadják őket, másrészt, hogy érezzék, ők is tagjai a társadalomnak, harmadrészt a tisztelet miatt.”
Olvass még többet a Down-szindrómáról az NLCafé oldalán:
- Szuperhőst csinált Down-szindrómás kisfiából az apa – fotók
- Sikeres vállalkozó lett a Down-szindrómás nő
- Már 30 éve a McDonald’s dolgozója a Down-szindrómás férfi