Kövérek a gyerekek, nem reklámoznának tovább édességeket aranyos figurákkal

nlc | 2018. Május 31.
Jamie Oliver is kikelt a reklámozási gyakorlat ellen, hogy rajzfilmfigurákkal, szuperhősökkel adjanak el egészségtelen ételeket gyerekeknek.

Átfogó reformprogramot dolgozna ki az angol egészségügyi és szociális ügyekért felelős bizottság a fiatalkori elhízás megakadályozása érdekében. Angliában – az európai tendenciáknak megfelelően – egyre kisebb korban kezdődik a gyerekek elhízása, és tovább is maradnak túlsúlyosak a fiatalok.

A trend visszafordításához a bizottság betiltaná azt a gyakorlatot, hogy aranyos rajzfilmfigurákkal és menő szuperhősökkel reklámozzák a gyerekeknek az édességeket. Jamie Oliver egyenesen úgy fogalmazott egy bizottsági meghallgatáson, hogy az aranyos figurák „szeméttel házalnak”. Továbbá, ha rajtuk múlik, csak este 9 után vetíthetnének a tévében édességreklámokat, az ilyen termékeket csak megszorításokkal lehetne leárazni, és a boltokban sem lehetne a pénztárak közelében kihelyezni őket.

A reformok egy lehetséges áldozata: a Nesquik-nyúl (fotó: Andrew Burton/Getty Images/AFP)

Az angol reklámipar persze nem ért egyet a javaslatokkal, szerintük a fiatalkori elhízás összetettebb probléma annál, hogy ilyen reformokkal megoldható lenne. (via Index)

Exit mobile version