Elmeszelték a narancsbőr eltűntetését ígérő céget

nlc | 2011. Április 13.
Egymillió forint versenyhivatali bírságot kapott a Studio Moderna 2000 TV-Shop Hungary Kft., mert a hivatal szerint a cég megalapozatlan ígéretekkel reklámozta anticellulitisz szérumát.
Veszélyesek a fényvédők?

A cég azt állította, hogy a szer néhány hetes használatával akár 15 centiméterrel csökkenthető a comb körfogata. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerdai közleményében ismerteti: a Studio Moderna azt állította több független laboratórium eredményére hivatkozva, hogy az Adonia Legtone Anticellulitisz szérum 9 perc alatt akár 47 százalékkal csökkenti a narancsbőr láthatóságát, 6 hét használat után akár 72 százalékkal csökkenti a cellulitisz láthatóságát, 6 hét után pedig akár 15 centiméterrel csökkenti a comb körfogatát.

A GVH szerint a cég által benyújtott anyagok nem bizonyították a cég állításait. Egyebek mellett azt is kifogásolta például a versenyhivatal, hogy a vizsgálatokban csak kevesen vettek részt, összesen 5-8 ember.  A bírság mellett arra is kötelezték a vállalkozást, hogy internetes oldalán 3 hónapon át jól észlelhetően, észrevételek hozzátétele nélkül közölje a versenyhivatal döntését.

Ugyancsak tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az Alba-Regia Invest Kft. a GVH szerint, amikor reklámjaiban az Antivízkő elnevezésű készülékének vízlágyító, valamint gyógyhatást tulajdonított, ám állítását nem tudta igazolni, azt csak személyes pozitív tapasztalatokkal tudta alátámasztani. Bírságot azonban a cégre nem szabott ki a GVH.

 

Exit mobile version