Veszélyben a fogyókúrázók?

nlc | 2011. Május 09.
A legújabb kutatások szerint a fogyókúrázók sokszor annyira megszállottjaivá válnak az egészséges életmódnak, hogy gyakrabban fogyasztanak egészségesnek bélyegzett egészségtelen ételeket, mint azok, akik nem diétáznak.
11 diéta, amit biztosan kihagyunk

Úgy tűnik, az ételek elnevezésére koncentráló fogyókúrázók, vannak a legnagyobb veszélyben. „A fogyókúrát szem előtt tartva a diétázók általában figyelnek rá, hogy ne válasszanak tésztát, hanem inkább a salátákra koncentráljanak – írják a kutatók (Caglar Irmak-Dél-Karolina Egyetem, Beth Vallen-Loyola Egyetem és Stefanie Robinson-Dél-Karolina Egyetem). – Ezzel azonban gyakran rosszabbul járnak, mintha tésztát választottak volna.”  
Manapság ugyanis az éttermi saláták gyakran tartalmaznak olyan hozzávalókat, amiket szeretnénk elkerülni (hús, sajtok, kenyérfélék, tészta). A sült krumplit gyakran zöldségchipsként tüntetik fel, a turmixokat smoothie-nak nevezik, az üdítőket pedig ízesített víznek. „Idővel a diétázók már csak a termékek nevére koncentrálva azonosítják be a tiltott ételeket, ezért úgy gondolják, hogy az egészségtelennek bélyegzett tésztafélék valóban kevésbé egészségesek, mint az egészségesnek gondolt saláták, és nem vesznek figyelembe más szempontokat.”
A normálisan étkezők nem tulajdonítanak akkora jelentőséget az egészséges étkezésnek, így nem az ételek nevei alapján választanak.

Az egyik kutatás során a résztvevőknek különböző feltétekkel (zöldség, tészta, szalámi, sajt) készült salátát kínáltak, és megkérték őket, hogy döntsék el, az adott étel egészséges vagy nem. Amikor az ételt tésztának hívták, a fogyókúrázók kevésbé egészségesnek ítélték meg, mint akkor, ha salátaként tüntették fel. Egy másik felmérésben a résztvevőknek kis falatokat adtak ugyanabból a termékből, csak egyszer gyümölcsfalatoknak, máskor édességnek nevezték el. „A fogyókúrázók kevésbé egészségesnek ítélték meg a terméket, ha a termék neve az általuk károsnak tartott édességekkel került kapcsolatba.”
A kutatás részletes leírása a Journal of Consumer Research című szaklapban olvasható.

 

Forrás: medipress

Exit mobile version