A legdrágább parfüm
A londoni Harrods áruház új parfümériája, a Salon de Parfum megnyitásának alkalmából a neves brit parfümőr, Clive Christian megalkotta minden idők legdrágább parfümjét. Christian No1 nevű illatának speciális kiadása 143 000 angol fontba, vagyis mintegy 56 millió forintba kerül. Az üvegben található 30 milliliternyi parfüm egyébként semmiben sem különbözik az illat eredeti kiadásától, melyet 450 fontért lehet megvásárolni. Ami ennyire drága, az maga az üveg: kézi munkával, 24 karátos aranyból készült és 2000 darab tökéletesre csiszolt gyémánt díszíti.
Karóra, 12 milliárdért
Az Egyesült Arab Emírségekben, Dubajban kezdte el árulni 55 millió dolláros (12,24 milliárd forintos) női karóráját a Graff Diamonds. A brit ékszerház a Dubai Mallban és a Burdzs al-Arabban lévő üzletében az érdeklődők külön kérésére mutatja be a több mint 110 karátnyi ritka fantáziagyémánttal díszített, rózsaszín számlapú női karórát. A világ legdrágább órája több ezer munkaóra alatt készült el, és nem más, mint a cég elnöke, Laurence Graff álmodta meg tervezők, drágakőszakértők és magasan képzett órásmesterek segítségével.
Gyémántos csizma
A világ legdrágább lábbelijét készítette el a belga AF Vandervorst divatmárka a Diarough gyémántvállalattal együttműködésben. Az igencsak puccos csizmát közel 40 000 darab gyémántkövecske díszíti, de a készítéséhez 4783 gramm aranyat is felhasználtak. A csizma elkészítése a gyémántok kiválogatásától az utolsó kövecske behelyezéséig mintegy 30 000 munkaórát vett igénybe. Bár kiállítási tárgynak, nem pedig eladásra készült, ha valaki meg akarná venni, akkor 2,4 millió eurót, azaz mintegy 750 millió forintot kellene fizetnie érte.
Amikor nem számít a pénz, és a jó ízlés sem feltétlenül.
Luxus konzervdoboztetők
1025–3600 dollárba, vagyis 230–800 ezer forintba kerülnek ezek a Chanel őszi–téli kollekciójából való, csillogó kövekkel kirakott konzervdoboztetőkkel díszített kiegészítők. “A luxust úgy kellene viselni, ahogyan elmész a szupermarketbe. Ez a 21. század pop-artja” – adott magyarázatot a trendre az élelmiszerboltot imitáló díszletek között tartott divatbemutató után Karl Lagerfeld, a Chanel vezető tervezője.
Amikor nem számít a pénz, és a jó ízlés sem feltétlenül.
Lyukas táska
2790 dollárba, vagyis átszámítva nagyjából 680 000 forintba kerül a Louis Vuitton egyik táskája, melyet a japán Rei Kawakubo tervezett a divatház számára. A táska a divatház kétségkívül ikonikus, ám nem különösebben szép, barna, logós anyagából készült, és az a legfőbb különlegessége, hogy hatalmas, szabálytalan lyukak díszítik, a külleme így emlékeztet kissé egy lyukacsos sajtra. A tulajdonosnak azonban nem kell attól tartania, hogy a lyukakon keresztül esetleg kipotyog a táska tartalma, ugyanis az odabenn egy külön kis zsákban helyezhető el. Ezért a pénzért mondjuk ez a minimum.