A kórházakat figyelte a rendőrség, hogy biztos ne történjen abortusz

Kun Gabi | 2016. Szeptember 05.
El tudod képzelni, hogy csak azért, mert nincs gyereked, a jövedelmed majdnem negyedét befizeted az államnak minden hónapban?

Utálod az adókat? Szülj Romániában!

1960-as évek végén Romániában a népességnövekedés szinte leállt, ezért betiltották az abortuszt és a fogamzásgátlást, szinte lehetetlenné tették a válást, és súlyos adókkal terhelték a gyermekteleneket. Házas és egyedülálló nőknek és férfiaknak 25 év felett, ha nem volt gyerekük, a jövedelmük 20 százalékát kellett befizetniük az állami kasszába.

A kórházakat figyelte a rendőrség, hogy biztos ne történjen abortusz, és a nőket havi nőgyógyászati vizsgálatra kötelezték, hogy időben kiderüljön minden terhesség. Közben pedig a gyermektelen 25 év feletti párokat rendszeresen kikérdezték a szexuális életükről. Annak ellenére, hogy jelentős kedvezményekhez és csökkentett adóhoz is juthattak a családok, ha gyermek született, az egész kampány végül csak azt eredményezte, hogy elhagyott gyermekek százezrei jutottak árvaházba.

Legyél hősnő szüléssel

A Szovjetunióban egészen hősies dolog volt, ha legalább öt gyereket szültél. Ugyanis csak öt gyerektől járt a Hős Anya cím, amihez még a Szovjet Anyaság kitüntetést is átvehette az anyuka 1944-től. A feltétele annyi volt, hogy a legkisebb gyerek elmúlt már egyéves, és a többi is még életben volt. Nagyjából 8 millió ilyen kitüntetést osztottak ki. Az ennél is nagyobb kitüntetést, az ezüstmedált csak azok az anyák kapták, nagyjából 4 millióan, akik 6 vagy több gyermeket szültek.

Nőj nagyra! – áll a plakáton

Betört a szex Dél-Koreába

Miután Dél-Koreában csupán 1,2 gyerek/nő arányban születtek a babák, a kormány létrehozta a Family Day nevű kampányát, hogy felkeltse az érdeklődést a szaporodás iránt. Minden hónap harmadik szerdáján a kormányzati irodák bezártak este 7-kor, és hazaküldték az alkalmazottakat, hogy a családjukkal legyenek, és csináljanak még több gyereket. Abban reménykedtek, hogy a rövidített munkanappal növelik majd a gyerekszületések számát. Sajnos semmilyen változás nem állt be a népességben ettől a havi egy szabad estétől.

Sterilizációs táborok Indiában

Az egyik legsötétebb időszak lehet India történelmében, amikor 1975-ben létrehozták a tömeges sterilizációs programot annak érdekében, hogy ne szülessen túl sok gyerek, vagyis hogy megállítsák a túlnépesedést. A nők önkéntesen is jelentkezhettek a sterilizációra, ebben az esetben pénzt is kaptak érte, de azokat, akik nem mentek maguktól, erőszakkal sterilizálták. Az egyik ilyen tábort egy elhagyatott kórházban állították fel, ahol 83 nőt sterilizált egyetlen orvos 5 óra alatt. Az orvos később azt mesélte erről, hogy két nő között épphogy csak belemártotta az eszközöket a fertőtlenítő folyadékba.

Egy nő pihen a sterilizációs műtét után egy mumbai korházban (Fotó: Getty Images)

Robotbabák Japánban

Az elöregedő társadalom problémájára Japánban azt a megoldást találták, hogy robotbabákkal növelik a születésszámot. A Tsukuva Egyetem diákjai építettek egy olyan babát, aki sír, gagyog, sőt még tüsszent is, akárcsak egy emberbaba. A robotbabákkal azt szeretnék elérni, hogy a velük játszadozó felnőttekben felébredjen a vágy egy saját babára.

Titkos sterilizáció Üzbegisztánban

Annak ellenére, hogy az üzbég kultúrában a nagy család a siker jelképe, a kormány aggódni kezdett a megemelkedett, 2,53 gyerek/nő születési arány miatt. Annyira megijedtek a túlnépesedéstől, hogy titokban kezdték el sterilizálni a nőket, azok tudta és beleegyezése nélkül. 2010-2012 között rengeteg nőn végezték el az elkötést a második gyermekük megszületése után a kórházakban. Azóta fény derült arra is, hogy az orvosoknak meghatározott számú nőt kellett sterilizálniuk minden hónapban, sőt a falusi orvosoknak egyenesen 8 nő volt kiosztva hetente elkötésre.

Tedd meg Dániáért!

Dániában az alacsony születésszám miatt kezdtek kampányba 2014-ben. A csupán 1,73 gyerek/nő aránnyal komoly bajba kerültek, gyorsan öregedő nemzetként ez nagyon alacsony szám. Talán még a kormánynál is jobban aggódott a nemzetért a Spies Rejser nevű utazási iroda – biztosan attól tartottak, hogy kevesebb ember kevesebbet akar majd utazni –, mert ők hívták végül életre azt a merész reklámot, amivel ösztönözni akarták az embereket a gyerekvállalásra. A szlogenjük az volt, hogy “Tedd meg Dániáért!”

A reklám egyből egy meglepő kérdéssel kezdődik: “Megmentheti Dánia jövőjét a szex?” Ezután térnek rá az elöregedés problémájára, majd arra, hogy a dánok 46 százalékkal többet szexelnek szabadság alatt, aminek az eredménye, hogy nyaralás közben 10 százalékkal több baba fogan meg. Arra buzdítják a reklámban az embereket, hogy menjenek romantikus utazásra, és használják az ovulációs kedvezményt az utazási iroda oldalán. Ha pedig bizonyítani tudják, hogy az utazás során fogant meg a gyermek, akkor az iroda jutalmul családi nyaralást ajánlott fel nekik. Nehezen kihagyható ajánlat, az ovulációs kedvezmény a legcsábítóbb benne.

Szingapúrban összehozták a szexet a Mentossal

Szingapúrban 2012-ben már kevesebb mint egy gyerek jutott egy nőre, ezért a kormány összeállt a Mentos cukorkával, és létrehozták a National Night kampányt. Egy háromperces Mentos reklámot készítettek, amiben rap dalban bátorítják az embereket, hogy csináljanak gyereket, mert ez az állampolgári kötelességük. Azt még nem tudni, hogy hatásos volt-e a kampány, de az az egy biztos, hogy kizárólag Szingapúrban jelent egyet a mentolos cukorka a szeretkezéssel.

Listverse

Olvass többet a születésszabályozásról:

Exit mobile version