A Facebook Magyarországon is elindította a Marketplace-t, a felhasználók közötti adásvételt biztosító online piacteret. A szolgáltatás használatához – és az elérhető termékek böngészéséhez – elegendő a Facebook mobilalkalmazásában megjelenő vásárlás ikonra kattintani.
Lehetőség van a termékek kategóriánkénti böngészésére és keresésre, az eredmények pedig helyszín, kategória és ár alapján szűrhetők.
A vevők és az eladók üzenetben vehetik fel a kapcsolatot, és maguk állapodhatnak meg az eladás feltételeiről, a Facebook nem működik közre sem a Marketplace-en elérhető árucikkek árának kifizetésében, sem a termék kiszállításában. Ugyanakkor az oldal gépi tanulási technológiát használ az előírásoknak nem megfelelő termékek kiszűrésére.
A felhasználók eddig a facebookos csoportokban adták-vették a termékeket. Ezeket ma már világszerte mintegy 550 millió ember látogatja egy átlagos hónapban, és csak az Egyesült Államokban 18 millió terméket hirdetnek meg.
A vállalat szerint a Marketplace elindításával könnyen használható, egységes felülete lesz az üzletelésnek.