Szinglik napja – Az egyedülállók válasza a Valentin-napra

Petrás Gabriella | 2018. November 11.
Ha létezik Valentin-nap, akkor a Szinglik napjának is van létjogosultsága. Az egyedülállók napjának ünnepe Kínából indult, azonban mostanra már Németországban, Svédországban, Belgiumban és Norvégiában is egyre népszerűbb. De ez az ünnep sem szól másról mint a Valentin-nap.

Minden évben, 3 hónappal Valentin-nap előtt, novemberben minden szingli megünnepelheti, hogy egyedül is jól érzi magát. Legalábbis eredetileg ez volt a célja ennek a napnak, de mára a féktelen költekezés ünnepe lett, ami még a Black Friday-t is túlszárnyalja. Idén rekordot döntöttek a webáruházak.

Eredetileg az egyedülálló férfiak napja volt

Az ünnep eredetének a legtöbben a következő történetet tekintik: a szinglik napja 25 éve, 1993-ban pattant ki 4 egyedülálló fiú agyából a Nanjing Egyetemen falai között. Az egyedülállók napja 11.11-re esik, mivel a fiúk úgy gondolták, hogy az egyesekből álló dátum formailag egy csapat egyedülállóra hasonlít. Mivel ezt a napot eleinte csak a férfiak ünnepelték, a neve eredetileg Bachelors ‘Day, azaz agglegények napja volt, de később a nők is csatlakoztak, így az elnevezés megváltozott.

Egy másik városi legenda szerint valójában egy Mu Guang Kun nevű egyetemi diákhoz köthető az ünnep: a fiú másodéves barátnőjénél rosszindulatú daganatot diagnosztizáltak, amibe a lány később belehalt. Ezután a fiú kedvese születésnapján gyertyákat helyezett el a közeli háztetőkön, majd a következő években többen is csatlakoztak hozzá az egyetemről. Az ünnepet néhány év múlva már egész Kínában ismerték, de november 11-e máig nem hivatalos ünnepnap.

Ezen a napon a kínai egyetemeken összejöveteleket, bulikat szerveznek, ahol az egyedülállók összejöhetnek, és jól érzik magukat. 2009. óta azonban november 11. főként az eszeveszett shoppingolásról híres, ugyanis 9 éve az Alibaba.com hatalmas akciókat hirdetett a weboldalán, ami óriási bevételt generált, így 11. 11-ét minden évben megünneplik a webáruháznál is.

A szinglik napja mára egy óriási shopping ünnep lett

Mivel fogyasztói társadalomban élünk, az, hogy egy ünnephez hatalmas vásárlási láz is tartozik, már nem meglepő. Mert akármilyen ünnepről is legyen szó, hogy másként is ünnepelhetnénk bármit is, mint vásárlással? Ezen a napon számos online áruház kedvezményt biztosít a költekezni ünnepelni vágyók számára, azonban a legnagyobbat az Alibaba webáruház kaszál. Olyannyira bejött nekik az üzlet, hogy 2012-ben le is védették a „Double 11” kifejezést.

2017-ben csak ezen az 1 napon több mint 25 milliárd dollárt költöttek el az ünneplők az Alibaba.com-on. A rivális JD.com 11 napos shopping fesztivált hirdetett, amivel több, mint 19 milliárd dollárt zsebelt be. Idén ez a szám tovább emelkedett: a bevétel 30 milliárd dollárra becsülhető. A vásárlási láz olyan hatalmas, hogy a bevételek alapján ilyenkor 4-szer többet költenek az emberek, mint az Amerikában népszerű Black Friday-on, vagy a Cyber Monday-en. Ezek után úgy gondoljuk, hiánypótló ünnep lehetne az elváltak ünnepe is, amit természetesen szintén mérhetetlen pénzköltéssel lehetne ünnepelni…

Exit mobile version