Nekiment a fast fashion márkáknak Greta Thunberg és tette ezt nem máshol, mint a Vogue skandináv kiadásának címlapján.
A 18 éves klímaaktivista kifejtette: az olcsó, szezonális trendeket kiszolgáló termékek ideje lejárt, mert nem lesz fenntartható.
Az ENSZ jelentéséből ugyanis kiderül, hogy a divatipar a második legszennyezőbb ipar a világon, 93 milliárd köbméter vizet használ fel, és az összes szén-dioxid kibocsátás 8 százalékáért felel.
A márkák már elkezdtek bizonyos lépéseket tenni, de Thunberg szerint ezek egyelőre csak marketing fogások.
Thunberg azt is elárulta, legutóbb 3 éve vett magának ruhát, azt is használtan.
- Vakcinamatrica és thunberging: így keresik a szerelmet a fiatalok
- Vajon miről beszélgethetett Greta Thunberg és a Dalai Láma videóchaten?