A magyarok úgy ítélik meg Pulzus Kutató legújabb felmérése szerint, hogy a Lidl vagy a Penny magyarországi üzletében tudnak a leginkább takarékosan, olcsón vásárolni.
- A válaszadók 32 százaléka mondta a legkedvezőbb árakat nyújtó üzlettáncnak a Lidlt.
- A Penny 20 százalékkal a 2. helyre került, míg a harmadik az Aldi 11 százalékkal.
- Az Auchan, a Tesco és a Spar egyenként 5-5 százalékos eredményt értek el, míg a CBA, a Coop és a Reál üzleteit csak kevesen tartják a legolcsóbbnak.
A felmérésből az is kiderült, hogy nemi megoszlás szerint a férfiak és nők szerint a Lidl kínálja a legjobb áron a termékeit, a Penny inkább a női vásárlók körében népszerű. A nők mindössze 11 százaléka nem tudott konkrét boltláncot megnevezni, miközben ez a férfiak negyedére volt igaz. A korosztályok alapján is Lidl és a Penny szerepelt kiugróan szinte minden korosztályban: a fiatalabbak 7 százaléka mondta a legolcsóbbnak az Aldit, és körükben az Auchan is előrébb áll.
Végzettség szempontjából az Aldi a diplomások körében jobban szerepelt, mint a közép- és alapfokú végzettségűek táborában.
A Lidl fölénye a megyeszékhelyen élők körében a leglátványosabb, miközben a vidéki városokban élőknél a Penny alig maradt el tőle. A fővárosban ugyancsak a Lidl, a Penny és az Aldi áll az első három helyen, a községekben még a Spart és a Coopot is említették.