Kiderült, milyen gyakran bunkók a BKV-sofőrök az utasokkal

nlc | 2022. Október 18.
Büntetés szabható ki arra, akire jogosan panaszkodtak az utasok.

Az idei első fél évben 4 millió megtett menetre 38 esetben érkezett megalapozott utaspanasz autóbusz- és trolibusz-járművezetők magatartására.

„Autóbuszvezetőink viselkedési normáira és az etikettre vonatkozó általános előírásaink az Autóbusz forgalmi utasításban és a vállalati Etikai kódexben találhatók. A követendő és elvárt viselkedési normákkal kapcsolatosan a »D« átképző oktatáson kapnak »alapképzést« járművezető kollégáink. A kötelező éves oktatásoknak is anyaga a helyes szolgáltatói magatartás” – közölte a VG megkeresésére a Budapesti Közlekedési Zrt.

Fotó: MTVA/Jászai Csaba

Hozzátették, a munkavállalók munkavégzésével kapcsolatos összes utaspanaszt kivizsgálja. „Az a kollégánk, akinek mulasztása beigazolódik, a kollektív szerződésünkben lefektetett büntetéssel sújtható. A megalapozott utaspanaszok esetén a BKK mint a közösségi közlekedés budapesti megrendelője szintén szankciót szab ki Társaságunkra” – jegyezték meg.

A VG.hu arról is írt cikkében, hogy a sofőrhiány komoly problémát jelent, és májusban, illetve júniusban is rekordot döntött a járművezetői látszámcsökkenés. Állításuk szerint a negatív trend 2021 óta tapasztalható, és az elmúlt másfél év alatt 300 busz- és trolivezető hagyta ott az állományt. A járművezetők száma mostanra a 2017-es szintre zuhant vissza: nem éri el a 2400 főt sem, miközben 2021 elején a 2700-at közelítette.

A BKV azt javasolta a fővárosi vezetésnek, hogy tegye lehetővé a 400 órás túlórakeret egyéni vállalását, hogy maradéktalanul biztosítani lehessen sofőröket a busz- és trolijáratokra. Úgy tudjuk, a főváros tulajdonában álló cég ezt már hónapokkal ezelőtt felvetette a városházának és a Budapesti Közlekedési Központnak is.

Exit mobile version