Ahogy arról mi is beszámoltunk, az elmúlt héten versenyt csinálnak az élelmiszer üzletek abból, hogy kinél olcsóbb a trappista sajt: az első árcsökkentő az Aldi volt, őket követte a Lidl és a CBA is.
A Világgazdaság újonnan megjelent cikke szerint azonban nem biztos, hogy jó, hogy ilyen meredeken csökken a magyarok kedvenc sajtjának az ára: a zuhanás hátterében ugyanis a külföldi importáru áll, ami elöntötte a hazai piacot.
A lap szerint a magyar termelőknek jelentős problémát jelent, hogy az országba beérkező, olcsó trappistaként árult termék a valóságban nem is trappista sajt. A németek és a lengyelek egyszerűen piros csomagolásba bújtatják a márkátlan, félkemény sajtot és ráírják, hogy trappista miközben a termék nem a hagyományos eljárások szerint készült.
A gyártók azért tehetik ezt meg, mert az Európai Unióban nincs elfogadott minősítés a trappista sajtra: Tej Terméktanács azt szeretné elérni, hogy a Magyar Élelmiszerkönyv szerinti sajt viselhesse egyedül a trappista nevet, ezzel egyértelművé téve, hogy a boltok polcain található keménysajtok közül melyik az.
A lap szerint vásárlóként leginkább úgy szűrhetjük ki a kamutrappistát, ha a sajt formáját nézzük: még a hagyományos módon készült magyar áru korong alakú, a külföldi importcikk általában tömbökben vannak.