nlc.hu
Életmód
Kamutrappista árasztja el a magyar piacot

Olcsóbb lett a trappista, de az árcsökkenés a minőség rovására mehet

Amit trappista néven veszünk a boltban, sokszor nem is az.
sajt

Ahogy arról mi is beszámoltunk, az elmúlt héten versenyt csinálnak az élelmiszer üzletek abból, hogy kinél olcsóbb a trappista sajt: az első árcsökkentő az Aldi volt, őket követte a Lidl és a CBA is.

A Világgazdaság újonnan megjelent cikke szerint azonban nem biztos, hogy jó, hogy ilyen meredeken csökken a magyarok kedvenc sajtjának az ára: a zuhanás hátterében ugyanis a külföldi importáru áll, ami elöntötte a hazai piacot.

A lap szerint a magyar termelőknek jelentős problémát jelent, hogy az országba beérkező, olcsó trappistaként árult termék a valóságban nem is trappista sajt. A németek és a lengyelek egyszerűen piros csomagolásba bújtatják a márkátlan, félkemény sajtot és ráírják, hogy trappista miközben a termék nem a hagyományos eljárások szerint készült.

A gyártók azért tehetik ezt meg, mert az Európai Unióban nincs elfogadott minősítés a trappista sajtra: Tej Terméktanács azt szeretné elérni, hogy a Magyar Élelmiszerkönyv szerinti sajt viselhesse egyedül a trappista nevet, ezzel egyértelművé téve, hogy a boltok polcain található keménysajtok közül melyik az.

A lap szerint vásárlóként leginkább úgy szűrhetjük ki a kamutrappistát, ha a sajt formáját nézzük: még a hagyományos módon készült magyar áru korong alakú, a külföldi importcikk általában tömbökben vannak.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top