Iskolás horoszkóp: milyen kisdiákok az egyes jegyek szülöttei?

Székelyhidi Ágnes | 2014. Augusztus 27.
Kezdődik az iskola. Sok kisgyerek indul a suliba. Mindegyik más-más habitussal, stílussal, elvárással, fegyelmezési feladattal vág neki a szeptembernek. Kihívás megtalálni a szülőknek és a pedagógusoknak azt a módszert, aminek a segítségével a nebulókat kordában tarthatják. Az asztrológia ebben is hasznos útmutatást ad:

KOS

Iskolás horoszkóp: Milyen kisdiákok az egyes jegyek?

A Kos gyerekek mozgékonyak, játékosak és energikusak. Ráadásul folyton versengenek. Szükségük van rendszeres testmozgásra, így a sport elengedhetetlen számukra. Ezáltal az önfegyelmet is elsajátíthatják, és az energiáikat is lekötik. Mivel nemcsak testnevelés van az iskolában, a többi órán nem könnyű lekötni a figyelmüket. Ha unatkoznak, elkezdenek rosszalkodni. Létfontosságú, hogy a tanítók olyan feladatokat adjanak nekik, amik kihívást jelentenek. Segítőkészségüket érdemes “kihasználni”: töröljék le a táblát, hozzanak krétát, osszák ki a feladatgyűjteményt, stb.! Mindig mindenhol az erejüket fitogtatják. Ha úgy érzik, hogy valahol nem ismerik el a képességeiket, még inkább erőlködnek. A szülőknek rá kell vezetniük őket a “többet ésszel, mint erővel” elv bölcsességére. Készüljenek fel arra, hogy ez az iskolás évek végéig tartó feladat lesz!

BIKA

A Bika csemeték kényelmesek, lassúak és lusták. Nem tanácsos siettetni őket, mert a tanárok nem érik el a céljukat, csupán elveszik a kedvüket. Otthon begubózhatnak a szobájukba. Ilyenkor a teljes semmittevésbe süllyedhetnek. Nehéz őket kimozdítani, és bármire rávenni. Erőltetni nem szabad semmit, de türelmesen, sok szeretettel rá lehet venni őket néhány feladat elvégzésére. Az a jó, hogy szeretnek gondoskodni, így jó ötlet lehet egy háziállat beszerzése. De csak olyan állat jöhet szóba, amit lehet simogatni, ölelgetni. Az állattal kapcsolatos teendőket nyugodtan rájuk lehet bízni, mert lelkiismeretesen fogják gondozni. Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a Bikákat az elhízás már ebben a korban veszélyezteti. Hiszen imádnak enni, de mozogni nem. Épp ezért a sport vagy bármilyen rendszeres mozgás sokat segíthet a megelőzésben, és az egészséges fejlődés biztosításában.

IKREK

Az Ikrek gyerekek kíváncsiak, és gyors felfogásúak. Kissé szétszórtak, de képesek egyszerre több dologra figyelni. Sőt, inspirálja őket, ha megoszthatják a figyelmüket. Így például számukra nem zavaró, ha tanulás közben szól a zene. Természetesen kell bizonyos életkor, rutin ahhoz, hogy ez valóban jól menjen. A cserfesség miatt gyakran rájuk mondják, hogy hiperaktívak. Sokan mostanában gyorsan és felelőtlenül használják ezt a kifejezést. Igaz, hogy az Ikrek szülöttek az elevenségükkel sokszor a felnőttek “idegeire mennek”. Rendkívüli észbeli kapacitásuk van, ami fordítható “hülyeségekre”, de tanulásra is. Ez utóbbi csak akkor érdekli őket, ha új, izgalmas infókat tartalmaz. Nem tudnak magolni, nem is szeretnek. Így a verstanulás is gyakran kínszenvedés, hacsak nem fedezik fel a szavak játékát. Ha “rákapnak az ízére”, akár saját verseket is írhatnak.

RÁK

A Rák nebulók kedvesek, de önbizalom-hiányosak. Folyamatos megerősítésre és biztatásra van szükségük. Labilitásuk és érzékenységük leghatékonyabb ellenszere a sikerélmény. Csak ezzel lehet meggyőzni őket, hogy ügyesek, szépek és szerethetők. Nem szeretnek egyedül lenni, ezért nem szabad egyedül hagyni őket. Komoly félelmek keríthetik hatalmába érzékeny kis lelküket. Különösen a sötéttől és az elhagyatottságtól félhetnek. Mindezt varázsütésre elfelejtik, ha valakinek segítségre van szüksége. Jó ötlet kihozni belőlük ezt a képességet. Társaik és a felnőttek is számíthatnak rájuk. A Rák gyerekek befolyásolhatók. Sok beszélgetéssel kideríthető, ha az iskolában valami “hülyeséget” terjesztenek. Ilyenkor finoman rá kell vezetni őket a helyes hozzáállásra. Ne a belátásukra apelláljanak a szülők! Inkább érjék el, hogy ne a társaiknak, hanem a felnőtteknek higgyenek!

OROSZLÁN

Az Oroszlán diákok életvidámak és büszkék. Nem vallják be, ha valamit nem tudnak. Tilos megszégyeníteni őket a társaik előtt, mert ezzel olyan mély sebet ütnek a felnőttek, ami életük végéig blokkolhatja őket. Tanítani, terelgetni, nevelni kellő határozottsággal és szinte észrevétlenül kell/kellene. Az a legokosabb, ha partnernek tekintik őket a szülők és tanítók. Az Oroszlánok vérbeli hősök. Imádják megmenteni a gyengébbeket. Ezt tanácsos a nevelésük ügyének érdekében felhasználni. Ha van kisebb testvér, ügyetlenebb osztálytárs, akkor meg lehet kérni őket arra, hogy segítsenek. De nem szabad túlzásba vinni ezt, mert önállóságra és szabadságra is szükségük van. Eközben az is igaz, hogy az Oroszlánok szeretnek a középpontban lenni. A figyelem a szeretetnyelvük. Ha bármikor bármit mesélnek, muszáj rájuk figyelni. Máskülönben vérig sértődnek. És ez nem szül semmi jót.

SZŰZ

A Szűz gyerekek a legpedánsabbak és legszorgalmasabbak. Akkor érzik jól magukat a bőrükben, ha vannak feladataik, és ezek rendszeresek. Így nyugodtan meg lehet bízni őket iskola után hasznos dolgokkal. Ha azt érzik, hogy fontosak, jobban teljesítenek mindenhol. Kissé kényesek a higiéniára és a szagokra. Ha például az iskolai étkező nem tökéletes ilyen szempontból, tilos ráerőltetni a Szűzeket arra, hogy ott egyenek. Máskülönben az undor miatt lebetegedhetnek. Azt is be kell kalkulálni, hogy a Szűz gyerekek kicsit lassúak, és nem túl élénk a fantáziájuk. De nem szabad sürgetni őket. A “jó munkához idő kell” mondás pont róluk szól. Szeretnek precízen, a részletekre ügyelve tevékenykedni. Olykor el is vesznek a részletekben. Jó, ha a felnőtt megfelelő kereteket ad az aktuális feladathoz, és ha elakad a gyermek, akkor segít neki. Nincs mese: Tanulni is meg kell tanulni.

MÉRLEG

A Mérlegek valódi közösségi szellemmel rendelkeznek. Nem vágynak arra, hogy a középpontban legyenek, de az osztálytársak társasága élteti őket. Iskola után is szeretnek, szeretnének velük lenni. Lógás és csavargás helyett jobb sportolni küldeni őket. Ezzel párhuzamosan az is tény, hogy a Mérleg gyerekeket szó szerint lebénítja a feszült hangulat. Képtelenek tanulni, ha a fülük hallatára veszekednek. A szülőknek ügyelniük kell arra, hogy ilyen hibát ne kövessenek el. De az iskolában elkerülhetetlen, hogy a tanító megdorgálja azokat a társaikat, akik rendetlenek. Szóval előbb-utóbb a Mérlegeknek meg kell tanulniuk kezelni a konfliktusokat. Ez nagy kihívás számukra, csak a felnőttek segítségével fog sikerülni. Egy drámaszakkör segíthet abban, hogy elsajátítsanak olyan kommunikációs technikákat, amik egyszerűek és hatékonyak is egyben.

SKORPIÓ

A Skorpió diákok soha semmit nem csinálnak félgőzzel. Rendkívül szenvedélyesek, sőt indulatosak. Olyanok, mint egy vad csikó. Nem az a cél, hogy betörjék őket a felnőttek. Elegendő, ha egy kellően nagy “karámot” építenek köréjük. Ez szabadságot és kötelezettségeket is jelent. Tehát iskola után legyen lehetőségük a lazításra, és utána legyenek feladataik. Vagyis sportolniuk kell. Például a keleti harcművészetek nekik való. Segítségükkel remek állóképességre és fegyelemre tesznek szert. A tanulás is gördülékenyebben fog menni. A szülőknek azt is tudniuk kell, hogy a Skorpió gyerekeket elég korán érdeklik a tabu témák: halál, szex… Érzékenyek a hazugságra és a titkolózásra. Muszáj teljesen őszintének lenni velük. Nem szabad magukra hagyni őket a kutatásban, mert téves következtetésekre juthatnak. Jobb, ha egy bizalmas beszélgetés során tehetik fel a kérdéseiket.

NYILAS

A Nyilas nebulókat nem köti le a tanulás, és untatja a rutin. Sokkal jobban izgatják őket a világmegváltó ideák, az univerzum története, a vallási filozófiák és a szerelem. Ezek is fontos részei az életnek, de nem a mindennapi kötelességek kategóriába tartoznak. Ahhoz, hogy menjen a tanulás, elengedhetetlen, hogy teret kapjon a “mániájuk”. Persze előbb tudni kell, hogy mi lelkesíti őket. Ugyanis a Nyilasok legerősebb motivációs forrása a lelkesedés. Csak abban lesznek sikeresek, amiért lelkesednek. A felnőtteknek az a feladatuk, hogy ezt a lelkesedést átvigyék a tanulásra is. Mivel a Nyilasok valódi hősszerelmesek, a pubertás kor legkritikusabb pontja a szerelem. Ha beleszeretnek valakibe, a fellegekben járnak, és elfelejtik a kötelességeiket. Ilyenkor is türelmesnek kell maradni velük, és folyton ellenőrizni, emlékeztetni kell őket. Mindezt szeretettel!

BAK

A Bak gyerekek kötelességtudóak. Mindig rendezett és tiszta a környezetük. Nem csaponganak. Ezért egyszerűnek tűnik a nevelésük. De a kamaszodás alapvetően felboríthatja mindezt. Ilyenkor kell a szülőknek és a tanároknak toleránsnak és közben következetesnek lenniük. A Bakok alapvetően fegyelmezettek és szigorúak önmagukkal és a többiekkel szemben is. Épp ezért nem bántja őket a “kemény kéz” módszer. Természetesen a mértékletesség itt is hasznos. Nem szabad elfelejteni, hogy két hibát követhetnek el a felnőttek a Bakokkal kapcsolatosan: túl sok terhet raknak rájuk, vagy semmit, és így lesz idejük unatkozni. Mindkettő rossz irányba hat. A rendszerességen van a hangsúly. Mindeközben a merev Bakokat sok szeretettel és törődéssel lehet legjobban terelgetni. Mivel koraérettek, nyugodtan lehet felnőttes témákról beszélgetni velük. Ebből töltekeznek fel igazán.

VÍZÖNTŐ

A Vízöntő diákok mindenben eltérnek a szokásostól. Már pici koruktól máshogy és máskor fejlődnek. Ez az iskolában sincs másképp. A szülők ehhez hozzáedződtek az évek során. De egy új tanítónak igencsak kihívás megtalálni a hangot egy Vízöntővel. Az a legfontosabb, hogy elfogadja a felnőtt, hogy ezek a gyerekek egyediek, individuálisak és zseniális felfogásúak. Olyanok, mint a villám: cikáznak, és gyorsak. Vérükben van a legfrissebb technika, a legújabb felfedezés. Ezt akár ügyesen a tanulás javára lehet fordítani. Sőt, a segítségüket is kérhetik a felnőttek bármilyen modern technikai ügyben. Ettől a Vízöntők fontosnak és hasznosnak érzik magukat, és szó szerint szárnyakat kapnak. Különcségük ekkor érdemmé minősül át. És olyan gyereket nyernek ezáltal a szülők, aki motivált, lelkes és könnyen tanul, valóban szivacsként szívja magába a tudást.

HALAK

A Halak gyerekek álmodozóak, élénk fantáziájúak és csordultig vannak szeretettel, empátiával. Ebből látható, hogy őket nem nehéz szeretni. De annál nehezebb rendszerességre és tanulásra rávenni. Iskolás kor előtt minden könnyen ment, mert játék volt az egész életük. Jó lenne, ha a tanulást is játéknak vennék. Itt a játék nem komolytalanságot, hanem könnyedséget és kreativitást jelent. Sok múlik a pedagógus felkészültségén és az eszköztárán. Ha a szülőknek sikerül egy derűs, “színes” tanítót találniuk, akkor minden rendben. De ha nem, akkor otthon kell megteremteni azt a közeget, ami kielégíti a diák igényeit. Az internet világában nem nehéz olyan oktatófilmeket találni, amelyek az aktuális tananyaghoz kapcsolódnak. És nem szabad lustának lenni ahhoz, hogy múzeumba, kiállításra menjen a család. Amennyiben lát fantáziát a Halak gyerek a tanulnivalóban, simán elsajátít bármit.

Exit mobile version