A vizsgált járművek 43,3 százalékán volt legalább egy abroncs, amely helytelen nyomásértékkel futott, jellemzően a gyárilag előírt értéknél alacsonyabbal – derült ki a Michelin Hungária által szervezett közlekedésbiztonsági akció nyomán. Két hét alatt Magyarországon összesen több mint ötezer abroncsot ellenőriztek, vizsgálva az abroncsnyomást és az abroncsok műszaki állapotát, azért, hogy felhívják az autóvezetők figyelmét ezek fontosságára.
Ha a keréknyomás az előírtnál tartósan fél barral kevesebb, annak már hatása van a futó élettartamára, 20%-kal is lerövidítheti azt. Amennyiben a különbség eléri az egy bart, az már az üzemanyag-fogyasztás jelentős emelkedéséhez vezet, és a megváltozott úttartás, a rosszabb fékezési tulajdonságok miatt a közlekedők biztonságát is veszélyezteti.
Ha a keréknyomás az előírtnál tartósan fél barral kevesebb, annak már hatása van a futó élettartamára, 20%-kal is lerövidítheti azt. Amennyiben a különbség eléri az egy bart, az már az üzemanyag-fogyasztás jelentős emelkedéséhez vezet, és a megváltozott úttartás, a rosszabb fékezési tulajdonságok miatt a közlekedők biztonságát is veszélyezteti.
A 2004 óta rendszeresen megrendezett akcióban idén a hat vidéki nagyvárosban mért járművek negyedén egyetlen helyes nyomásértékkel futó abroncs sem volt, 40,6%-ukon pedig mértek legalább egy, a veszélyes tartományhoz tartozó nyomásértéket. Mindössze a vizsgált járművek 27,5 százalékán volt mind a négy abroncs a helyes nyomásértékre beállítva.
A futófelület kopottsága szintén figyelmet érdemel, ezen a területen pozitívak a tapasztalatok, a vizsgált több mint ötezer abroncsból csak 107-nek volt 2 mm alatti mintázati mélysége. (A jogi szabályozás minimum 1,6 mm-t ír elő.)