Féline: nem apróztuk el
A Peugeot 308 CC legdrágább és legelegánsabb modelljében kóstolgatom a telet. A Féline (jelentése nagyjából cicusos, macskaszerű) csak kézi váltóval és a 156 lóerős, benzines turbómotorral rendelhető, amelyet az 5008-tól a DS3-on és a C5-ön ét a MINI Countrymanig számos autóban megdicsértünk.
Mifelénk a 308 CC ritka és feltűnő jelenség, a tulaj az élet császáraként domboríthat benne, még télen is. A hideg évszakot egy modern CC meg sem érzi, a nyitható kemény tető jól szigetel.
A nyitott Peugeot-ban az utasok csak azért dideregnek hosszasan, mert a bőrülésből sütő hideget csak 10-15 perc múltával enyhíti az ülésfűtés. Mindehhez még a kapcsolóját is sikerült az ülés peremére száműzni, ráadásul megvilágítás nélkül.
Fenyőfuvar – Mit mond a rendőrség?
Nem tudunk kifejezetten a faszállításra (eredeti értelmében) vonatkozó szabályozásról, a kocsiban szállított más rakományokra vonatkozó előírások nem sérülhetnek a fenyőfuvar során sem. Bár szabálytalan karácsonyfatranszport miatt kirótt büntetésről még sosem hallottunk, a józan ész jegyében sem árt követni pár alapelvet.
A fa nem gátolhatja a vezetőt a kilátásban és a vezetésben, így az első ülésen vagy az ülések között nem szállítható. A lomb a többi közlekedőt sem akadályozhatja, így nem takarhatja el a lámpákat vagy a rendszámot. Utóbbi jó láthatóságáról eleve kötelező gondoskodni. A karácsonyfa nem korlátozhatja az ajtók zárhatóságát, tehát a nyitott rakfelületű pick-upokat leszámítva szabálytalan kilógatni a nyitott csomagtérajtón. Ha mégis így vinnénk, nyissuk ki az ablakot, hogy enyhítsük a nyitott csomagtérajtón bejutó kipufogógázt.
Személyautóval a tetőcsomagtartóra rögzítve a legbiztonságosabb a fuvar. A tetőre téve a fa 40-40 centiméterrel lóghat túl a kocsin hosszirányban, míg oldalra egyáltalán nem. A fát érdemes az utastérben és a tetőn is rögzíteni, lekötözni a tönkjénél és vastagabb ágainál. A fát hasznos rögtön hálóba húzatni, mert a spárgával összefogott fenyők ágai kiszabadulnak, és nehéz lesz kirámolni a fát.