Hogyan spórolhatsz a legtöbbet vásárláskor?

nlc | 2011. Június 06.
Az újságból kivágható kuponok ideje lejárt. Aki jó, akciós ajánlatot szeretne megkaparintani, az kuponoldalon keresgél. Három profi gyűjtő mesél a legnagyobb fogásáról.
Top 5 hosszú hétvége 60 000 forint alatt!

Éva, a függő

„Nálunk a cégnél napi beszédtéma, hogy ki mit talált, melyik oldalnál van valami jó akció. Régen a munkahelyi pletykákkal indítottuk a napot, most viszont ezzel kezdünk. Pizzakupontól a masszázsig mindent vettem már. Most is egy ilyen kuponos akcióval megyünk hosszú hétvégére.”

Legjobb fogás: 3 nap 2 éjszaka Egerben 2 fő részére 32 000 forint
Legnagyobb összeg, amit spórolt: 33 000 forint egy korábbi utazás kapcsán

Hanna, a helyhez kötött 

„Otthon vagyok gyesen az első kisbabámmal. A viszonylagos helyhez kötöttség rákényszerített arra, hogy az interneten kezdjek el vásárolni. 2-3 oldalt szoktam böngészgetni. Találtam már karácsonyi ajándékot a húgomnak és az anyukámnak, sőt az anyósomék házassági évfordulós utazását is kupongyűjtő oldalon vadásztam.”

Legjobb fogás: fogfehérítés 22 000 forintért
Legnagyobb összeg, amit spórolt: 47 000 forint, a fogfehérítés kapcsán

Zita, a törött lábbal kuponozó

„Egy bokatörés miatt a télen 3 hét fekvőgipszbe zártak. Az tévék reggeli délelőtti műsorajánlata gyalázatos volt, úgyhogy vagy olvastam vagy neteztem. A Facebookon akadtam rá az egyik kuponoldalra, az első termék, amit vettem egy fülhallgató volt 2000 forintért. Még mindig működik. Azóta vettem már reggeli kupont, masszázskupont és most prágai útra vadászom.”

A legjobb fogás: manikűr-pedikűr 3000 forintért
Legnagyobb összeg, amit spórolt: 6000 forint masszázskupon kapcsán.

 

 

Ez a három történet is bizonyítja, hogy a kuponokat kínáló magyar oldalaknak igenis van létjogosultságuk. Idén áprilisban a 14–74 év közötti lakosság 1,5 százaléka vásárolt ilyen módon terméket vagy szolgáltatást. Ez a szám ugyan még nem kiemelkedően magas, de 2009-ben még a magyar fogyasztók 47 százaléka negatívan állt a kuponkérdéshez.

Egy nemrégiben közzétett kutatás szerint a kuponos vásárlásokra építő internetes cégek vonzereje abban van, hogy a fogyasztókat vásárlásra csábítják az 50 százalékos vagy a feletti kedvezmények, mivel az ilyen mértékű árcsökkenésnél érvényesül az impulzusvásárlás-hatás.

A vásárlók nem azért látogatnak az oldalra, mert szükségük van valamire, hanem mert a kedvezmény mértékét ismerve kihagyhatatlan ajánlatnak érzik azt. Az ajánlatok időkorlátja miatt pedig azonnali döntési helyzetbe is kerülnek. A gomba módra szaporodó bónusz-kuponos vásárlás lehetőségét kínáló oldalak pedig naponta rukkolnak elő kívánatos ajánlatokkal, és lassan naponta jelennek meg ilyen ajánlatokat kínáló webes vállalkozások is.

Az úgynevezett „hosszú farok” hatás azonban a bónuszokat, kuponokat kínáló e-kereskedelmi oldalaknál is érvényesül: néhányan viszik el a teljes forgalom 80-90 százalékát, míg a többiek növekedési üteme fokozatosan elmarad a piacvezetőktől. A tanulmány szerint a kuponokat, bónuszokat kínáló oldalaknak minden esélyük megvan arra, hogy 2011-ben jelentős változást hozzanak a magyar online kereskedelemben. Az üzleti modell ugyanis tökéletesen működik a magyar piacon is, és nem igényel nagyobb változtatásokat a tengerentúlon már bevált megoldásokhoz képest, ahol már szinte külön mozgalom a kuponos vásárlás.

Te jártál már kupongyűjtő oldalon? Még nem? Itt az idő, hogy kipróbáld! Az Árbarátok.hu oldalon a hosszú hétvégétől kezdve az kismamáknak szóló arckezelésen át mindent megtalálsz, és egy lépést sem kell tenned az akciókért. És, hogy mennyit spórolhatsz? Kattints, és nézd meg! Elég legyen annyi, hogy a megtakarításból akár egy pár cipő is kijöhet.

 

Exit mobile version