Idén az első fél évben 5,5 százalékkal több ügy érkezett a Budapesti Békéltető Testülethez, mint az elmúlt év azonos időszakában, a növekedés évek óta tart – írja a Napi Gazdaság.
A Budapesti Békéltető Testület ügyeinek többsége a nem közüzemi szolgáltatások csoportjába tartozik. A leggyakoribbak a távközlési szolgáltatással kapcsolatos kérelmek, de sok a kuponokkal és a parkolással kapcsolatos megkeresés is. A másik nagy csoportot a kereskedelmi ügyek adják, ahol a szavatossági, jótállási, valamint a szerződések hibás teljesítését érintő kérdések dominálnak. Első helyen szerepelnek a cipővásárlással kapcsolatos kérelmek.
Sokan közvetlenül az illetékes hatósághoz fordulnak ahelyett, hogy megkeresnék a békéltető testületet. A hatóság azonban csak szankcionálhat, tehát megbírságolhatja a céget, de döntést a jogvitában nem hozhat.