Újabb fordulat a 3-as metró kálváriájában: a 2-es és 4-es metró szerelvényeit szállító, francia Alstom vállalat ugyanis kiszállt a felújítási projektből. A cég a toldozás-foltozás helyett inkább új kocsik vásárlását javasolja, ugyanis a mostani felújítással is csak maximum 20 évre tudnák garantálni a szerelvények állapotát. Az Alstom javaslata szerint a BKV hosszú távon jobban járna új kocsikkal, amelyek gond nélkül forgalomban lehetnének 30 évig. Hogy erre mit lép a megrendelő, még nem tudjuk. De gyanítjuk, hogy az azonnali és olcsóbb megoldásokat keresik, és ezek között nem szerepelnek vadonatúj kocsik. A felújítási projektben versenyben van még a Budapestre villamosokat szállító spanyol CAF, a hasonló orosz kocsikat felújító prágai Škoda, az orosz utódállamokban szintén metrórenoválással foglalkozó Skinest Rail, valamint az eredeti orosz szerelvényeket gyártó Metrowagonmash. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az előbb említett cégek képviselői még nem látták testközelből a 3-as metró elképesztő állapotban lévő szerelvényeit. Gyanítjuk, hogy a sokat próbált orosz, spanyol és cseh mérnökök is dobnak egy hátast, ha rájönnek, hogy kocsikat szinte csak a rozsda tartja össze. Ezek után pedig jogosan merül fel a kérdés, hogy mi lesz a jelen állapotukban lassan életveszélyes szerelvényekkel. A BKK álláspontja is az, hogy további beavatkozás nélkül már csak jelentős korlátozásokkal lehetne biztonságosan üzemeltetni a 3-as metróvonalat. “Ennek elkerülése érdekében a BKV szakemberei a kritikus helyek folyamatos ellenőrzésén kívül a hosszabb szakaszokon a leginkább elhasználódott sínszálakat cserélik, de végleges megoldást csak egy komplex felújítás jelenthet a teljes vágányhálózat cseréjével. Az elöregedett járműpark frissítésére az M2-es metró vonaláról 20 fiatalabb, még tovább üzemeltethető, orosz gyártmányú kocsit helyeztek át az M3-as metróvonalra. Lehetővé téve ezzel a leginkább elhasználódott kocsik forgalomból történő kivonását” – forrás: BKK.
Azt már teszteltük, hogy mit jelentene egy munkanap a 3-as metró nélkül. A bezárás miatt napi félmillió utas rohamozná meg a felszíni tömegközlekedési eszközöket, és valószínűleg ugyanennyi szorulna gyógyszeres segítségre a harmadik nap után.
Füstöl, nyikorog – pillanatok a 3-as metró életéből…
- 2012. május 12. – Balesetveszélyes a 3-as metró
- 2014. szeptember 19. – Lerobbant a 3-as metró
- 2015. január 28. – Füstölt a 3-as metró
- 2015. április 10. – 71 napja nem gyulladt ki a 3-as metró