Szabadidő

Düh és tehetetlenség – 3-as metróval a reptérre

Tudom, hogy most minden a Széll Kálmán térről és a Körútról szól. De engedjetek meg egy cikkre elegendő kirohanást a kék metróról. Mert a retró bájnak is megvan a határa.

Az elmúlt 10 évben egyszer sem mentem ki a hármas metróval Kőbánya-Kispestig. Nem azért, mert sznob vagyok, hanem mert nem vitt arra az utam. Illetve vitt, ha a reptérre mentem, de azt nem tömegközlekedéssel oldottam meg. Pár napja, az Angliában élő nővérem elé mentem ki Ferihegyre (igen tudom, hogy Liszt Ferenc a neve, de nekem a Moszkva tér is Moszkva tér maradt), és mivel sok időm volt, meg egyébként is, “miért ne” alapon a tömegközlekedés mellett döntöttem.

Több a rozsda, mint a festék

Szóval nem vagyok sznob, angyalföldiként remekül elvagyok a 105-ös busszal és az 1-es villamossal, de ha az Ecseri útnál vagy a Pöttyös utcánál laknék, már biztosan naponta mennék ajtót csapkodni a hivatalba a metró miatt. És ne jöjjön nekem senki azzal, hogy már elfogadták a terveket, és hamarosan elkezdődik a hármas metró megállóinak a felújítása, mert az elmúlt 30 évben hagyták szépen elrohadni. Kíváncsi vagyok, hogy az elmúlt évek vezetői közül kik jártak a büdös, legnagyobb jóindulattal is erősen megkopottnak nevezhető állomásokon. Mert az a helyzet, hogy az ott élők pont annyira budapestiek, mint a belvárosiak.

Megnézem
Összes kép (1)

Aki utazott már valaha Budapestről Borsodba, azon belül is Ózdra a 23-as és a 25-ös főúton keresztül, az ismeri az érzést, amikor minden egyre szegényesebb lesz, egyre szürkébb, egyre szomorúbb. Miközben a hármas metró végállomása felé zötykölődtem, én is pont ezt éreztem.
Azon pedig már kínomban felröhögtem, amikor elképzeltem, hogy egy turista hányszor kap sokkot, amíg Ferihegyről eljut a Deákig. Mert miért ne használná ki, hogy a tömegközlekedéssel 700 forintból eljuthat a belvárosba, ráadásul viszonylag gyorsan. “Hát Gatwickből is vonattal mentünk be Londonba, anyukám!” – győzi meg feleségét Georgio, az olasz turista, aki a fix tarifás taxi helyett a csuklós buszt meg a metrót választja, de még nem sejti, hogy milyen remek út vár rá.

Megnézem
Összes kép (1)

2015 van! HAHÓ!

Egyáltalán miért nem lehetett ’89 óta kiépíteni egy kötött pályás közlekedési hálózatot Ferihegy és a belváros között? Életemben először Nürnbergbe repültem (akkoriban épp ott élt világutazó nővérem), és mélyen él bennem az emlék, hogy pár lépést kellett sétálni a metróig, ami egyenesen a belvárosba vitt. De nem kell nekem metró, elég egy vonat, ami befut a Nyugatiba. Ez is tervben van, de 2015 lett közben, HAHÓ!

Valóban nem lehet mindig mindenkinek megfelelni. És tudom, hogy rettentő demagóg leszek, de bármennyire örülök a vizes EB-nek, a Szigetnek (vagy bármilyen eseménynek az elmúlt 30 évből) tessék mondani, az infrastruktúrát nem kellett volna már ezekhez kiépíteni? De felejtsük el a turistákat, akik itt tapsolják el az eurót, beszéljünk az adózó fővárosiakról. Ők nem érdemlik meg, hogy biztonságban, kulturáltan utazzanak? Elmúlt 4-8-12-16… év. Nem érdekel. Fejlődjünk, szépüljünk! Max. két stadionnal kevesebb lesz.

Megnézem
Összes kép (1)
Miközben Ferihegyről a városba már sikerült normalizálni a taxirendelést és a tarifákat, addig a Keletinél továbbra is szívatják a külföldieket. Így jártak alkalmi olasz ismerőseim.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top