A Budapest Bank több ügyfelét is megkárosították ismeretlenek, akik külföldi bankterminálokon keresztül jutottak hozzá több százezer forintos összegekhez. Egyelőre nem tudni, hányan estek áldozatul a csalásnak, az tény, hogy a tolvajok számos ügyfél bankszámláját csapolhatták meg.
A károsultak egyike a Napi Gazdaságnak mondta el, hogy kedd este nyolc óra körül néhány perc alatt egymás után 5-6 SMS-t kapott a pénzintézet automata üzenőrendszerétől. Az üzenetek arról tájékoztatták, hogy 50-60 ezer forintot vettek fel MasterCard bankkártyájával Indonéziában, Bali szigetén. Az ismeretlen csaló összesen háromszázezer forintot emelt le a panaszos számlájáról. Azért csak ennyit, mert ez volt az az összeg, amelyet a károsult a pénzfelvétel felső határaként rögzített a pénzintézettel kötött számlaszerződésben. Ennek hiányában valószínűleg a számlán lévő összes pénzét elvitték volna.
A károsult azonnal megpróbálta letiltani kártyáját a Budapest Banknál, de körülbelül 3 órán keresztül kellett próbálkoznia a telefonos ügyfélszolgálaton, mire végre sikerrel járt. A társaság telefonos ügyintézője szerint azért nem lehetett őket elérni, mert nagyon sokan hívták az ügyfélszolgálatot hasonló visszaélések bejelentése miatt. A károsult le tudta tiltani a bankkártyáját, és mint kiderült, szerencséjére, mert szerdán hajnalban ismét – ezúttal egy dominikai bankautomatán keresztül – próbáltak pénzt felvenni a számlájáról.
A Budapest Bank kommunikációs osztályának munkatársa megerősítette, valóban több ügyfelüket károsították meg ismeretlenek. Pontos számot egyelőre nem tudnak. Információik szerint más magyar bankokat is érint a visszaélés. A bank ígéretet tett, mindent megtesznek ügyfeleik pénzének biztonsága érdekében, és a kártyaszabályzatoknak megfelelően természetesen kárpótolják a meglopott áldozatokat
További bank, károsult témájú cikkek az NLCafén
- Egyre többen bankolnak az elektromos csatornákon
- A károsult szerint “20 év megtakarítása ment a kukába”
- Több ezer károsult futhat a pénze után