Hát jelenleg úgy tűnik, hogy a mintaszerű szervezettséggel valóra váltott megyematrica-ötlet nemhogy olcsóbbá tette volna, hanem (dobpergés) egyenesen megdrágította az autózást. 2015 júliusának végéig összesen 31,2 milliárd forintot költöttünk különféle útdíjakra, ami 7,4 milliárd forinttal több a vonatkozó tavalyi adatnál.
Egy pillantással átlátható, egyértelmű rendszer született
A gyakran csak az első ijedség miatt megvásárolt megyematrica miatt sokan a tíznapos, illetve havi matricák forgalmának visszaesését várták, ezzel szemben a tíznaposok eladási értéke 712 millióval nőtt, csupán a haviból fogyott kevesebb.
Az éves matricák eladásából származó útdíjbevétel 2,1 milliárd forinttal nőtt, megyei matricára pedig 5,3 milliárd forintot költött a nép.
Az ilyen témájú cikkek végére kötelezően beírandó mondattal, miszerint megyematricával évi tizenötezerért megjárható a Balaton, pedig csupán annyi a baj, hogy a Pest megyénél keletebbről indulók esetén ez nem igaz, másrészt a szegényebb balatoni telektulajdonosok a nyarat kivéve nem igazán járnak le, abban az esetben pedig még mindig jóval olcsóbb havi vagy tíznapos matricával megoldani az eljutást.
További anyagaink az útdíjról:
- Így keveredhetsz ki az útdíjlabirintusból
- Útdíj: így változik a rendszer februártól
- Hatalmas a dugó Budaörsön az útdíj miatt