A londoni és a párizsi (na meg sok más nagyvárosban található) metróhoz hasonlóan mi is csak kapukon keresztül juthatunk majd a járműhöz, érvényes jeggyel vagy bérlettel, így könnyebben kiszűrhető a bliccelés. Ezen kívül más változások is lesznek. A BKK tenderét a Scheidt&Bachmann cég nyerte. Vállalta, hogy 2015 és 2017 között felállítja a szükséges számítógépes rendszert, kihelyez 800 beléptetőkaput és 10 450 érvényesítő automatát. Az átadás után 5 évig üzemeltetik is a rendszert. Mindez 27 milliárd forintba kerül – írja az Index.
Ezek lesznek az újdonságok az e-jeggyel és az új rendszerrel:
- A bérletként használt kártyákon rajta lesz az utas összes adata és hogy milyen kedvezményekre jogosult
- Lesznek átruházható, úgynevezett anonim kártyák is.
- Az okoskártyák egyenlegét tetszőleges összeggel lehet majd feltölteni
- A diákoknak nem kell külön bérlet, használhatják majd az újfajta diákigazolványukat
- 2500 felszíni járműre szerelnek fel új jegykezelőket
- Az ellenőrök 600 új, hordozható készüléket kapnak
- A számlázás időalapú lesz, így nem kell külön fizetni az átszállásokért.
A BKK tájékoztatása szerint év végén a BKK dolgozói kapják meg a kártyáikat, majd jövő tavasszal a 65 éven felüliek. 2016 utolsó hónapjaiban bevonják az éves és a havi Budapest-bérlettel utazókat, 2017 nyarán a többi bérlethasználót és a jeggyel utazókat. Az elektromos jegyérvényesítők felszerelése jövő év második felében kezdődik, a beléptető kapukra 2017-ig kell várni. A be- és kiléptető kapukkal egyszerre érkezik meg az új időalapú jegy- és a díjplafon-konstrukció.