Budapest felett egy, a főváros alatt pedig két vízi erőművet építenének a logisztikusok, hogy növekedjen a Duna hajózható napjainak száma.
Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltatóközpontok Szövetségének főtitkára a Magyar Nemzetnek azt mondta, hogy jelenleg a fő problémát az okozza, hogy a Duna felső szakaszain már megvalósult vízlépcsők alatt felgyorsul a sodrás, emiatt egyre alacsonyabb lesz a vízállás. Így viszont a Duna magyarországi szakasza hajózhatóság szempontjából egyre kiszámíthatatlanabbá válik, hiszen a gazdaságos hajózáshoz legalább két és fél méteres merülési szintre lenne szükség.
A főtitkár hozzátette, hogy nyugaton a legkevésbé sem számít ördögtől való gondolatnak a gátakkal történő folyószabályozás. A környezetvédelem szempontjából példának tekintett Németország és Ausztria összesen 38 erőművet és gátat telepített a Dunára, de Franciaország és Hollandia is zsilipekkel tette hajózhatóvá csatornahálózatát.