A Magyar Telekomnál mondhatni bevett gyakorlat volt, hogy a szolgáltatás felmondása után az ügyfélnek le kellett adnia a set-top boxot, routert, modemet, vagy valami eszközt a Telekom ügyfélszolgálatánál. A le nem adott eszközök után a szolgáltató saját ÁSZF-je és jogszabályok alapján fix “átalány-kártérítést” számíthatott fel. A Telekom sorozatosan olyan készülékek miatt is átalány-kártérítéseket követelt a fogyasztóktól, amelyeket valójában korábban már leadtak a Telekomnak.
Hiába büntették már meg a Telekomot 2013 és 2015 között a fenti gyakorlat miatt hatszor, összesen 12 millió forintra, a cég mégsem hagyott fel a jogtalan kártérítések kiszámlázásával. Az NMHH októberi döntésében, és a 15 millió forintos bírság kiszabásában ezt is figyelembe vette, illetve kötelezte a Telekomot arra, hogy dolgozzon ki intézkedési tervet, miként kompenzálja a megkárosított ügyfeleket. A szolgáltatónak felül kell vizsgálnia a 2016. március 30-át megelőző egy évben kibocsátott átalány-kártérítési számláit is.
Az NMHH közbelépésének hála a Telekomnak meg kellett változtatnia az ÁSZF-et is, így most már minden ügyfélszolgálatán leadhatók a szolgáltatáshoz szükséges eszközök és tartozékaik.