A szupertraffipaxok ugyanis nem hoztak látványos javulást a közlekedésbiztonság növelésében. Pedig a rendőrség legfőbb célkitűzései között szerepelt, hogy csökkentsék a halálos, illetve személyi sérülésekkel járó balesetek számát.
A több hónapnyi tesztüzemet követően 2016. április 5-én országszerte 365 fix és a már korábban aktivált 160 darab mobil VÉDA készüléket állítottak üzembe. Annak ellenére, hogy milliárdos bevételt hoztak a szupertraffipaxok, az elmúlt napokban nyilvánosságra került legfrissebb baleseti adatok szerint
- a személyi sérüléses közlekedési balesetek száma 16 331-ről 16 506-ra emelkedett,
- a halálos balesetek száma ugyanakkor 585-ről 556-ra csökkent.
Sokan várták a szupertraffipaxoktól a biztonságosabb közlekedést. Sajnos a számok egyelőre javuló tendenciát nem mutatnak.
A VÉDA bevezetése melletti érvként többször hangzott el, a szupertraffipaxok nemcsak a sebességtúllépést rögzítik, hanem figyeli és bünteti a záróvonal átlépését, a közlekedési lámpák és a vasúti átjáró tilos jelzésén történő áthaladást, a kötelező haladási irány megszegését, az autópálya leállósávjának és a buszsáv a használatát, vagy a biztonsági öv nélküli közlekedést.
A vezess.hu megtudta, az övhasználat ellenőrzése gyorsan kiesett a körből, a többi szabálytalanságot pedig a rendőrségi adatok szerint szinte egyáltalán nem rögzítik.