Veszélyben vannak 3 magyar bank ügyfelei

MTI | 2017. Augusztus 08.
A banki honlapokra megtévesztésig hasonlító adathalász weblapok szövegét ezúttal hibátlan magyarsággal írták.

A nyáron eddig három jelentős magyarországi bank ügyfeleit érte adathalász-támadás. A Magyar Nemzeti Bankhoz (MNB) érkezett fogyasztói jelzések és piaci adatok alapján a támadók a fogyasztók e-mail-címein keresztül, valamint sms-üzenetekkel szólítják fel adategyeztetésre a címzetteket.

A bűnözők ráadásul éppen arra hivatkoznak, hogy biztonsági réseket akarnak megszüntetni, illetve az ügyfelek személyes adatait és tranzakcióit kívánják megvédeni. Ügyfélkár eddig nem történt, de elképzelhető, hogy a következő napokban az adathalászok újabb akciókat indítanak további hitelintézeteknél.

Az MNB ezért azt javasolja mindenkinek, hogy ilyen esetekben vegyék fel a kapcsolatot bankjukkal, ugyanis a bankok sohasem kérik el ügyfeleik bizalmas adatait e-mailben, sms-ben vagy levélben. Emellett az adathalász típusú üzeneteket haladéktalanul töröljék, az e-mail-mellékleteket pedig ne nyissák meg. 

Az adathalászok az adott bank honlapjához nagyon hasonló weboldalon kérik be a fogyasztók netbankos azonosítóit, jelszavait és bankszámlaszámukat. Továbbá arra is rámutattak, hogy ezeknek az adathalászoldalaknak a szövegeit – szemben egyes korábbi hasonló támadásokkal – ezúttal hibátlan magyarsággal írták, nem fordítóprogrammal készültek.

A támadók azt is kérhetik az ügyfelektől, hogy töltsenek le egy banki alkalmazást, de ez csak az sms-ek eltérítésére szolgálnak. Igaz, ez csak bizonyos operációs rendszerű mobiltelefonokat érint.

Exit mobile version