Jelentős infrastrukturális fejlesztések várhatók a következő években a Liget-projekt nyomán, ami az érintett járatok megújítását és kapacitásának bővítését egyaránt jelenti – válaszolta a Világgazdaságnak a Liget Zrt. sajtóosztálya. Mint részletezték, a Városligeten belüli tömegközlekedés megoldására elektromosbusz-járat indítása, biciklisávok létrehozása, az eddigi négy mellé hat további Bubi-állomás telepítése is szerepel. Emellett újratervezhetik a P+R funkciókat a kapacitásbővítés jegyében, és a 74-es, 75-ös és 79-es trolibuszok a Dózsa György úton mennek majd végig, kikerülve ezzel a ligetet. A Liget Zrt. tájékoztatása szerint mindezek mellett felújítják és bővítik a kisföldalattit, csökkentik a követési időt, és hosszabb szerelvényeket állítanak forgalomba, továbbá egy új megállót építenek a Hungária körúton, amely az 1-es villamossal való kapcsolatot segíti.
Bíró Endre, a Budapesti Metróért Egyesület (Bume) elnöke ez utóbbi fejlesztéssel kapcsolatban a lapnak elmondta, hogy a kisföldalatti kihasználtsága a csúcsforgalmi órákban százszázalékos, illetve a feletti, ami azt jelenti, hogy utaslemaradás is előfordul. Jelezte, hogy a vonal infrastrukturális és járműműszaki állapota nagyon rossz, vetekszik a 3-as vonal ismert állapotával, így mindenképpen ráfér már egy alapos felújítás. „A járművek 1972-ben készültek a Ganz-Mávagban, és ez lényegében a Ganz által akkor gyártott közúti villamos áttervezése volt az adott körülmények közé. A pálya állapota is erősen leromlott a pénzhiány miatt elmaradó karbantartások következtében” – fogalmazott a Bume elnöke.