Nyolc masiniszta döntött úgy nemrégiben, hogy továbbáll a GYSEV-től, és máshol próbál szerencsét – írja a Kisalföld. A lapnak nyilatkozott Bíró-Fülöp János, a GYSEV Dolgozók Szabad Szakszervezete elnöke, elmondta, hogy a MÁV és a GYSEV mellett legalább öt olyan komolyabb magán-vasúttársaság működik az országban, ahol kapva kapnak a jól képzett mozdonyvezetőkön. E gazdasági társaságoknál magasabb a bér, hiszen költségeik is csekélyebbek. Ráadásul rugalmasabb a munkaidő-beosztás is, mint az állami cégeknél.
A GYSEV ugyanakkor a lappal azt közölte, hogy a fluktuáció természetes dolog, és szó sincs arról, hogy az érintett mozdonyvezetők egyszerre mondtak volna fel. A cég egyébként mintegy kétszáz mozdonyvezetőt alkalmaz, ennek mindössze 4 százalékát jelentik az elmenők, akiknek pótlását ideiglenes átszervezéssel oldották meg.
Hozzátették, az utánpótlásképzés a cégnél folyamatos, és az elmúlt két évben összességében átlagosan 25 százalékkal emelkedett a mozdonyvezetők alapbére, amely 2019-től átlagosan öt százalékkal növekszik.