A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 40 millió forintra büntette a Vodafone-t, amiért a szolgáltató tavaly nem a törvényi előírásoknak megfelelően ellenőrizte előfizetői egy részének adatait. Emiatt most több százezer vodafone-os mehet újra adategyeztetésre – írja a Piac és Profit.
A hírközlési hatóság vizsgálata szerint a Vodafone a nem egyeztetett SIM-kártyákat csak egy héttel a határidő után kapcsolta le. Ezért megbírságolták a szolgáltatót, a határozatot pedig augusztus végén másodfokon is helybenhagyták.
A hatóság a Telenornál nem talált ilyen problémát, a Telekom pedig eleget tett a hatósági felhívásban foglaltaknak, így bírság kiszabására nem került sor.
A Vodafone nyilatkozatával frissítve:
A Vodafone Sajtóosztályán elmondták, hogy a hivatkozott bírság 2018. május 15-én került kiszabásra a 2017. július 1-i feltöltőkártyás adategyeztetési eljárás kapcsán. A szolgáltató álláspontja értelmében az NMHH jogértelmezése nem helytálló, ezért bírósági felülvizsgálatot kér. Az érintett ügyfeleknek a normál, folyamatban lévő feltöltőkártyás egyeztetésen kívül nem lesz szükséges jelenleg további adategyeztetés.
A Vodafone az adategyeztetés során olyan, jogértelmezése szerint helyes eljárást alkalmazott, mely a hatályos jogszabályok betartása mellett az ügyfelek kényelmét és érdekeit tartotta maximálisan szem előtt azzal a céllal, hogy elkerülje a fölösleges sorban állásokat és enyhítse az ügyfelek adminisztrációs terheit.