Eltűnhetnek az ingyenes reklámújságok?

Hegedüs Márk | 2018. Október 01.
Nagyot emelnek a reklámújságok környezetvédelmi termékdíján. De mit jelent ez nekünk?

Ahogyan a múlt héten megírtuk, januártól Magyarországon is jelentősen drágulhatnak az egyszer használatos műanyag termékek, a kormány hosszú távú célja pedig a műanyag csomagolóanyagok teljes betiltása lesz.

A Blokkk.com most arra hívta fel a figyelmet, hogy nem csak a műanyag zacskók drágulnak környezetvédelmi megfontolások miatt: 2019 januárjától a reklámújságok környezetvédelmi termékdíja is nőni fog, méghozzá jelentősen, 85 forintról 304 forintra.

A portál szerint ez jelentős változásokat hozhat az áruházak reklámstratégiájában, és ezt a vásárlók is érezni fogják: fontosabb szerephez juthatnak majd az internetes (nem papíralapú) reklámok, ugyanakkor vékonyabbak lehetnek, kevesebb számban jelenhetnek majd meg az ingyenes reklámújságok.

A legrosszabb esetben a vásárlókkal fizettetik majd meg a különbséget úgy, hogy emelnek majd az élelmiszerek árán. A lap szerint ez a legegyszerűbb megoldás a nagy áruházak számára, reklámozni ugyanis mindenképpen kell, és mindössze három hónapjuk van arra, hogy felkészüljenek a változásra.

Thinkstock

Exit mobile version