A beruházás eredeti befejezési határideje előre nem látható közműmunkák szükségessége miatt csúszik nyárra – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Egy jogszabályváltozás miatt a végállomási helyiségek kialakítását is újra kellett gondolni, a tervek engedélyeztetése jelenleg is folyamatban van.
Az új végállomás megépítése és az 1-es villamos új, Kelenföld vasútállomásig húzódó szakaszán szükséges próbaüzem idén nyárig fejeződik be, akkortól ülhetünk fel az új szakaszon a villamosra. A többi kivitelezési munka áprilisig befejeződik, így a közúti korlátozások is megszűnnek tavasszal.
A CAF-tól várhatóan év végéig érkezik meg a hosszabb vonal kiszolgáláshoz szükséges öt új, 56 méter hosszú szerelvény, ezzel hétköznap csúcsidőben is jelentősen javul a fővárosban közlekedő alacsonypadlós, korszerű szerelvények aránya. Az 1-es villamos meghosszabbítását túlnyomó részben az Európai Unió fizeti. Brüsszelből 8 milliárd forintnyi euró érkezik a célra, a teljes bekerülési költség 8,6 milliárd forint.