Több új szempontot is felvetett a május 29-én elsüllyedt Hableányt üzemeltető társaság ügyvédje a Blikknek nyilatkozva. Dr. Sógor Zsolt szerint a hajózás szabályai alapján a Viking Sigyn 7-9 fős hajózási személyzetéből egy kormányos matróznak, különösen sötétben, szakadó esőben, a nagy sodrású, áradó folyón, egy hídpillér felé tartva kötelező lett volna az orrban szolgálatot tejesítenie. Az ő dolga lett volna többek között rádión jelenteni az esetleges veszélyt vagy akadályt a parancsnoki hídnak.
Az is felmerült, hogy a Sigyn mögött 100 méterrel egy másik Viking-hajó is érkezett, amelynek a személyzete – ha azonnal értesül a balesetről – több embert is kimenthetett volna.
Azt már tudni, hogy a rendőrség szerint a Viking Sigyn vezető Jurij C. nem volt ittas, és kábítószer hatása alatt sem állt a baleset idején, de a gyanúsítás szerint a Viking Sigyn nem vette fel a kapcsolatot előzéskor a Hableánnyal, és hídszűkületben próbált előzni, ami konkrétan tilos – olvasható a lapban.