A BBC-re hivatkozva írja az Airportal, hogy a gazdagok körében egyre nő a kereslet a magángépes utazásokra, melynek részben egyszerű oka van, ez pedig
Megjegyzik, hogy a főként kínai utasokat a rendkívül magas árak sem tántorítják el, mivel a közlekedést Kína szűkítette, és ez nemcsak a menetrend szerinti, hanem az egyéb járatokat is érinti.
Ám még ha repülhetnének is, akkor sem feltétlenül akarnának a cégek szabad személyzetet és repülőgépet biztosítani. Az ausztrál Paramount Business Jets vezetője, Darin Voyles azt mondta, jelentős élénkülést tapasztaltak, de ők sem tudnak, illetve akarnak a kínai igényekkel foglalkozni. Sokan azért nem hajlandók a kínaiak kiszolgálására, mert nem akarják a személyzetet fertőzésveszélynek kitenni, másrészt, ha visszatérnek a dolgozók egy-egy útról, két hétre karanténba kell vonulniuk, így kiesnek a munkából.
A szingapúri My Jet Asia a BBC megkeresésére azt írta, 80-90 százalékkal nőtt meg a szolgáltatásaik iránti kereslet az elmúlt hónapban. Emlékeztetett, hogy a 2003-as SARS-járvány idején is ugyanígy megnőtt a kereslet, de akkor könnyebb volt repülni, most a kormányok sokkal szigorúbb szabályokat hoztak.
Egy 2-4 személyes kisgép óradíja 2400 USA-dollárról indul, egy 8-10 személyes gép bérlése pedig már 6 ezer dollár óránként. A globális piacon jelen lévő, máltai központú Vista Jetnél is két számjegyű növekedést tapasztaltak a megkeresések számában, annak ellenére, hogy felfüggesztették a Kínába irányuló közlekedést. A BBC szerint ez a cég nem csak a kényszerű hazajutásukat szervezőktől kap felkérést, vannak, akik a kereskedelmi járatokat szeretnék elkerülni, így csökkentve a fertőződés kockázatát.