Elkezdték előkészíteni a Gellért-hegyi sikló építését, a folyamat pár hétig, egy-két hónapig tart majd – írja a 168 Óra a Sikló-Beruházó Kft.-re hivatkozva. A Tabán és a Citadella között megépülő felvonó lehetővé teszi a Gellért-hegy közútjait megterhelő turistabusz-forgalom akár teljes kiváltását is, ezáltal tisztább és élhetőbb környezetet teremt az érintett városrészben élők számára – írták a közleményben. A kivitelező szerint a sikló fenntartható módon kapcsolja be a Gellért-hegyet a város vérkeringésébe, új turisztikai attrakcióként pedig hozzájárul a modern Budapest képének a formálásához, tovább erősítve a főváros idegenforgalmi vonzerejét. A Gellért-hegyi felvonó bejárata a Tabán területén, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból fog nyílni. A sikló az Orom utcáig, mintegy 100 méteres szakaszon a föld alatt fog közlekedni, majd onnan egy – a domborzati viszonyok függvényében változó magasságú hídszerkezeten – a felszín felett megy tovább egészen a Citadella sétányhoz csatlakozó, felső állomásig. Még a szerződéseket kell tisztázni és a régészeti feltáró munkákat kell kivárni.
A Gellért-hegyi sikló régi terve Budapestnek, már a 19. században is tervezgették. Egy 2011-es ötlet alapján harmincfős libegő is szóba jött a Dunakorzótól a Várhegyre.
Közben a kormány a célállomást, azaz a Citadellát rakatná rendbe kívül, belül. A panorámája okán már az ún. létező szocializmusban is turista-célpontként hasznosuló, de mára még a késő-kádárkorinál is lehangolóbb látványt nyújtó hajdani erődben a terv szerint a magyarság szabadsáküzdelmeit bemutató kiállítás nyílik – írja a 168 Óra.
Minden a Gellért-hegyről
- Komoly fakivágásokkal járhat a Gellért-hegyi sikló megépítése
- Egy titokzatos világ: alagút a Gellért-hegy alatt
- Így még nem láttad a Gellért-hegyet: ezt tudja a Huawei P40 Pro teljes sötétségben